Case: Aktiv Guld
Ny webshop sikrer optimal kundeservice
En af de førende totalleverandører til guld- og sølvsmedebranchen i Norden Aktiv Guld er gået live med ny forhandlerwebshop. Webshoppen er lanceret i både Danmark og Sverige med den målsætning at sikre kunderne den bedste service.
Med kunder, der dagligt placerer mange meget forskelligartede ordrer, der alle er blevet behandlet manuelt, har der været nok at se til i Aktiv Guld. Og da virksomheden via høj service og dag-til-dag levering ligeledes fungerer som lager for mange urmagere, guldsmede o.lign., har Aktiv Guld oplevet en stadig stigende daglig placering af nye ordrer, der skal behandles. For fortsat at kunne yde den bedste service til deres kunder, har Aktiv Guld i samarbejde med Hesehus udviklet en e-handelsløsning, der kommer både kunden og Aktiv Guld til gode, da kunden får mere fleksibilitet i forhold til blandt andet bestillingstidspunkt samtidig med, at Aktiv Guld får frigjort ressourcer til andre opgaver såsom vedligeholdelse af produktdata og ikke mindst betjening af mere komplicerede ordrer, der kræver personlig betjening.
Avanceret prismotor til varierende prissætning
Aktiv Guld har et varekatalog, der omfatter mere end 10.000 varer, og produkterne prissættes på meget forskellig vis, hvilket stiller store krav til e-handelsløsningen. For at imødekomme Aktiv Gulds ønsker og behov indeholder webshoppen en avanceret prismotor, der tager højde for de mange parametre, der spiller ind i prisudregningen.
Priserne bliver bl.a. regnet ud per gram, kilo og meter. Webshoppen omfatter også en række custommade produkter, hvor prisen er afhængig af forskellige variabler, der specificeres af kunderne. Slutteligt forhandler Aktiv Guld en række produkter, der både består af en arbejdspris samt en råvarepris, hvoraf sidstnævnte bliver opdateret dagligt, hvilket ligeledes bliver håndteret i webshoppen.
Tilgængelige informationer og højt sikkerhedsniveau
På webshoppen kan alle besøgende læse om Aktiv Guld og finde informationer om både kurser og seminarer, levering- og handelsbetingelser, ledige stillinger etc. Da Aktiv Gulds webshop er en forhandlerwebshop kræver det dog et login, for at den enkelte kunde kan se alle varer og foretage et køb på webshoppen. Et login bestiller kunden nemt fra forsiden af webshoppen, som naturligvis også er synlig for alle besøgende.
Gennem løsningen er det således muligt for Aktiv Guld at dele informationer om og beskrivelser af virksomheden, udvalgte produkter og ønskede emner men samtidig opretholde den nødvendige sikkerhed, der skal være omkring salg af produkter til guld- og sølvsmedebranchen.
Masser af fordele for kunderne
Er man logget ind som kunde, byder webshoppen på mange features og funktioner. Blandt andet er det, som før nævnt, muligt at få systemet til at udregne en estimeret pris på baggrund af netop de parametre, der er relevante for det specifikke produkt. Ydermere bliver kunderne automatisk gjort opmærksom på, hvis de opnår rabat ved køb af flere styk eller andre former for rabatter, ligesom faktureringsoplysninger automatisk bliver overført fra kundens stamdata.
Casedetaljer
Lancering i maj 2015
Platform
Webshop, PIM, DAM og CMS
Funktioner & features
Avanceret prismotor og sprogversionering
Lande
Danmark og Sverige
Lignende cases
Se flere B2B-cases fra Hesehus
