WEBINAR ON-DEMAND

Generative AI

– hvordan kan det hjælpe jer?

Q&As ​​​​​​​som ikke blev besvaret i webinaret:

Lærer AI af sig selv - så den gentager sine egne fejl (elefanten i forhaven)?

Modellerne er baseret på data som er scrapet fra internettet, den dialog man har haft med modellen tidligere og træningsdata taget på tværs af ens egne sessions og på tværs af brugere. Så hvis en af ovenstående datagrundlag ændrer sig, så bliver modellen klogere og har lært.

Findes der muligheder for at bruge AI Produktbeskrivelser uden at det er direkte integreret i ens PIM system?

Ja, der er altid muligheden for at fx anvende ChatGPT direkte. Her er det dog vigtigt at give den rigtige prompt, hvor der for at få et godt resultat gives en god kontekst til ChatGPT med eksempler til ChatGPT på rigtige gode produktbeskrivelser og deres attributter.

Er egentlig rimelig glad for at arbejde med ChatGPT, men måske har du anbefalinger til andre systemer?

Der findes også andre modeller som fx jasper.ai, hypertype.co, otter.ai, deepl.com og mange flere som er mere eller mindre specialiserede. Så mit forslag er at man prøver sig lidt frem og finder den model der fungerer bedst til det man har brug for.

Får man et mere detaljeret svar hvis man spørger på Engelsk fremfor på Dansk, grundet den langt større content på nettet?

Ja og nej. Kun 0,4% af det indhold GPT-modellerne er trænet på dansk, men modellerne er gode til at oversætte og man vil få rigtigt gode svar på både dansk og engelsk. Bemærk at fordi OpenAI er en amerikansk virksomhed, så er den præget af en amerikansk moral og etik. Det er fx utroligt svært at få ChatGPT til at tale om abort.

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Det sidste store paradigmeskifte indenfor arkitektur i e-handel var Composable Commerce eller MACH arkitektur. Nu begynder det at trække op til et brud med Composable Commerce.
Kom med Hesehus til E-handelskonferencen 2024, som løber af stablen d. 10. oktober. Du kan opleve 40 faglige indslag og besøge 60 stande. Hos os kan du opleve den ultimative kunderejse - uanset om I er en B2C eller B2B virksomhed.
Kort før sommerferien sendte vi fire af vores designere til San Francisco. De kom hjem med kufferten fyldt med en masse ny viden, inspiration og måske lidt Figma-merch.