Case: Aktiv Guld

Fleksibel webshop sikrer optimal kundeservice

Aktiv Guld er vækstet år for år siden de fik deres e-handelsløsning i 2015

Sådan laver du service til den store guldmedalje

Aktiv Guld har mange kunder, der dagligt lægger meget forskelligartede ordrer. Ordrerne er unikke for hver enkelt guldsmed og kræver ofte personlig betjening for at kunne gennemføre. Samtidig tilbyder Aktiv Guld dag-til-dag-levering og fungerer som lager for deres kunder. Alt i alt betyder det at de har en høj forretningskompleksitet, hvor der er mange forskellige arbejdsgange og kundetyper, der skal understøttes. Det var en af grundene til at Aktiv Guld valgte at lave en stærk e-handelsløsning sammen med Hesehus. Det var nemlig ikke kun væsentligt at give kunderne en bedre indkøbsoplevelse, det var også nødvendigt at styrke de interne processer og automatisere, hvor det kunne lade sig gøre. Den tid man kunne frigøre, skulle nemlig bruges til at skabe endnu bedre service.

Børnenes Kartel_2

Avanceret prismotor til 10.000+ varer

Aktiv Guld har et varekatalog, der omfatter mere end 10.000 varer, og produkterne bliver prissat på vidt forskellige måder. Priserne bliver bl.a. regnet ud per gram, kilo og meter. Derudover er priserne på for eksempel guld og sølv bundet op på råvarebørserne og bliver opdateret dagligt. Der er altså mange forskellige variable i spil, når kunderne skal bestille guld til øreringe og sølv til armbåndsure. Det stiller store krav til e-handelsløsningen. Derfor indeholder webshoppen en avanceret prismotor, der løbende udregner de helt præcise dagspriser, så det er let for kunderne at overskue, hvad de kommer til at betale for deres varer.

Det kræver, at man har hundrede procent styr på sine produktdata, når alle produkter og priser konstant opdateres. Især når man taler om 10.000+ produkter. Det kræver et avanceret PIM-system, der sørger for at al produktdata er up-to-date og som kan opdage potentielle fejlkilder i tide. Det har Aktiv Guld med deres PIM-løsning.

10.000+ lagervarer

Kundetilpassede priser

Planlægning af indkøb

Højt sikkerhedsniveau betyder også højt serviceniveau

Det er vigtigt at opretholde den nødvendige sikkerhed, når man handler med guld og sølv. Det er dyre og attraktive varer, der gør det nødvendigt for Aktiv Guld at skulle godkende nye forhandlere til at købe ind i deres løsning. Men med et login følger der også en række fordele for kunderne.

Det er blandt andet muligt at få systemet til at udregne en estimeret pris på baggrund af netop de parametre kunden vælger på deres ønskede produkter. Det gør det muligt for kunderne at planlægge indkøb og lave større ordrer, når for eksempel guldprisen er lav. Kunderne bliver desuden automatisk gjort opmærksom på, hvis kan opnå rabat ved køb af flere styk eller lignende. Kunderne kan derfor altid se, hvad den billigste mulighed for at købe ind er – selvom prissætningen og sortimentet er stort og komplekst.

Login-oplysningerne gør det desuden også utrolig hurtigt at gennemføre ordrer, da systemet gemmer alle leverings- og faktureringsoplysninger, så det er tidsbesparende for både kunden og Aktiv Guld at håndtere ordren.

Casedetaljer

Lancering i maj 2015

Platform

Webshop, PIM, DAM og CMS

Funktioner & features

Avanceret prismotor og sprogversionering

Lande

Danmark og Sverige

Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe

Lignende cases

Se flere B2B-cases fra Hesehus