Case: BilligVVS

Shoppable billedunivers øger konverteringen

Den skandinaviske markedsleder på onlinesalg af vvs-produkter, BilligVVS, har med Hesehus som partner på design- og konceptudviklingen skabt et unikt inspirationsunivers. Målet var at skabe en mindre teknisk indgang til vvs-verdenen, åbne op for nye målgrupper og imødekomme behovene hos særligt det kvindelige kundesegment. Blot et år efter go live er 65% af alle besøgende på BilligVVS’ inspirationsunivers nye brugere, der ikke har interageret med BilligVVS før. Ved at iscenesætte BilligVVS’ mange miljøbilleder på en helt ny måde og integrere features kendt fra bl.a. modebranchen og sociale medier som Pinterest i designet gør inspirationsuniverset det nemt og hurtigt at gå fra inspiration til check-out.

Brugervenlighed, sublim service og fokus på kundernes behov har siden begyndelsen i 2000 været i højsædet hos BilligVVS. Det var derfor også nogle af de absolut vigtigste elementer for BilligVVS, da de kom til Hesehus med ønsket om at få designet det nye inspirationsunivers.

Katrine Bækgaard Stotz, Content Marketing Specialist hos BilligVVS

"Et helt essentielt element i vores forretningsstrategi er brugervenlighed, og det er derfor også afgørende for os, at vi kan tilbyde vores kunder relevant content uanset hvor i købsrejsen, de er. Det nye inspirationsunivers giver os mulighed for at hjælpe vores kunder endnu mere allerede i inspirationsfasen. Og det kan vi se direkte på bundlinjen, hvor konverteringsraten er øget med 19% og kurvstørrelsen med 17% hos de kunder, der har besøgt inspirationsuniverset."

BilligVVS' inspirationsunivers gør det nemt at gå fra inspiration til køb

Shoppable: Gå nemt fra inspiration til køb

Inspirationsuniverset giver BilligVVS’ kunder mulighed for at surfe rundt blandt et hav af lækre miljøbilleder og søge inspiration til deres upcoming ’gør det selv’-projekt ved – uanset om det gælder badeværelset, bryggerset, haven, køkkenet, soveværelset eller stuen.

Et af de helt centrale og unikke features er, at inspirationsuniverset er shoppable og dermed designet til at integrere direkte til webshoppen. Via de klikbare hotspots på billederne kan kunderne nemlig åbne et preview af hvert produkt, hvorfra de hurtigt kan danne sig et overblik over produktdetaljer og pris, klikke sig videre til produktsiden eller lægge produktet direkte i kurven.

Hotspotsne gør det med andre ord muligt at gå sømløst fra inspiration til køb, ligesom de kombinerer universets fokus på indretnings- og designaspektet i købsrejsen med information om de mere tekniske aspekter og features ved produkterne.


Gå på opdagelse i BilligVVS’ unikke inspirationsunivers

Fleksibel produktsøgning via billede-tags

Et af de andre områder, hvor BilligVVS med deres inspirationsunivers viser sig som frontløbere inden for både vvs-branchen og e-commerce generelt, er i brugen af tags. Inspirationsuniverset kombinerer nemlig de klassiske filtreringsmuligheder, som man kender fra de fleste webshops i dag, med billede-tags kendt fra bl.a. Pinterest og Instagram.

Via de klassiske filtre kan kunderne sætte en retning for, hvad de søger, som fx et køkken i nordisk stil. Med de klikbare billede-tags, som billederne er tagget op med, kan kunderne undervejs vælge at ’skyde genvej’, dykke ned i andre temaer og opdage nye muligheder. På den måde hæver BilligVVS’ inspirationsunivers overliggeren for fleksibel produktsøgning. Som resultat er den gennemsnitlige besøgstid steget med 157% for besøg, hvor inspirationsuniverset er en del af brugerrejsen, og det gennemsnitlige antal af sete sider pr. besøg er steget med 168% sammenlignet med besøg på webshoppen alene.

Gå i dybden med inspirationsartikler

I designet af inspirationsuniverset har fokus i høj grad også været på at kombinere det nye, primært billedbårne univers med den mere klassiske, tekstbårne inspiration. Når kunderne går på opdagelse i de mange billeder finder de derfor inspirationsartikler bundet op på nogle af billederne. Her kan de fx læse mere om minimalistisk design eller finde gode råd til, hvordan man bringer lidt ekstra luksus ind i sit hjem.

Med integrationen af inspirationsartikler kan BilligVVS dermed vejlede og guide deres kunder med konkrete tips og tricks, hvilket bidrager til at fastholde de besøgende endnu længere på sitet. Derudover giver artiklerne også BilligVVS mulighed for at arbejde endnu mere strategisk med SEO, og som resultat har inspirationsuniverset siden go live skabt trafik til sitet via organisk synlighed på mere end 130 nye søgeord.

Ydelser

Konceptudvikling og design

Funktioner & features

Shoppable billeder og fleksibel produktsøgning med billede-tags

Resultater

Konverteringsrate øget med 19% og kurvstørrelse øget med 17% for besøgende på inspirationsuniverset

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe