Case: Computersalg

Godt købmandskab for 3 millioner produkter

ComputerSalg har fået den hybride sparringspartner, der hjælper med alt fra frontenden til features. Det giver præcis den fleksibilitet, der sikrer en shop, der udvikler sig så kunderne køber igen og igen.  

Hør Computersalg fortælle om, deres vækstrejse
Computersalg sælger i dag alt fra hundemad til herredufte

En væksthistorie

ComputerSalg startede som en detailforretning på de sjællandske gågader, men da e-handel begyndte at tage fart, kom de lynhurtigt med på udviklingen. De byggede selv en shop fra bunden uden den store hjælp udefra – og siden er butikken bare vokset. Først til nye produktkategorier, så de i dag sælger alt fra hundemad til herredufte. Så er de vokset på medarbejdere, så der i dag er mere end 100 mennesker og jævnt mange robotter ansat på lageret i Ringsted. Og så er de vokset internationalt, så ComputerSalg sælger til 3 millioner kunder i hele Norden og Tyskland i dag.

En frontend til din backend

Historien om ComputerSalg er i høj grad en historie om pionerånd og gå-på-mod. Shoppen har de selv kodet fra bunden af og bygget videre på løbende. Der er ingen shop-komponenter udefra, men siden 2010 har Hesehus fungeret som hybridteam for ComputerSalg. Vi har primært samarbejdet om at designe og skabe frontenden, der gør shoppen mere sammenhængende og intuitiv for kunderne. Fordelen ved at arbejde sammen på denne måde er, at ComputerSalgs eget IT-team overordnet har kunnet styre udviklingen af shoppen som de ville, men har haft ekstra ressourcer at trække på, når der har været spidsbelastningsperioder. Samtidig har de fået adgang til viden og erfaring – særligt fra vores frontendere, hvor systemudviklingen går ekstremt hurtigt. Det betyder at frontenden i dag bygget ind i et designsystem, der ikke bare passer til ComputerSalg.dk, men også de mindre sites som GR88.dk, der knopskyder fra mega-butikken.

Et effektivt samarbejde

Samarbejdet omkring at bygge frontenden har været præget af enkelthed og god gensidig forståelse. Vores udviklere lærte hurtigt ComputerSalgs forretning at kende – både som business og helt ned på kodeniveau. Det giver den nødvendige forståelse, når der skal bygges løsninger til en virksomhed, der sender hundredtusindvis af pakker afsted om året. Det betyder, at ComputerSalg har booket os ind til lige præcis de opgaver de har haft brug for hjælp til – både småtingene og de store projekter. Derfor fungerer hybridmodellen, hvor vi har udarbejdet hele frontenden og andre features i samarbejde med ComputerSalgs interne team fantastisk. Vi har fundet de gode løsninger i fællesskab og bygget en e-commerceløsning, der når ud til hele Norden – og så er den skalérbar, når ComputerSalg indtager det næste marked.

"Samarbejdet med Hesehus har jo altid, helt tilbage fra vi startede i 2010, været præget af professionalisme og ekstremt gå-på-mod. En opgave er aldrig hverken for lille eller for stor."

Jens Thøgersen, CTO hos Computersalg

B2B eller B2C – Du er den samme

Hos ComputerSalg er handel i højsædet. Gode priser, tilgængelighed og pålidelighed er afgørende for kunderne – uanset om det er B2B eller B2C kunder. Faktisk skelner ComputerSalg kun meget lidt mellem de to kundetyper, da det i sidste ende er de samme mennesker, der køber – forskellen er bare, om de er på arbejde mens de gør det. Alle de væsentlige B2B-funktioner som multi-user-accounts og multiple baskets findes selvfølgelig på sitet, men den grundlæggende brugeroplevelse er den samme. Det understøtter designsystemet og frontenden selvfølgelig også, så de små men vigtige forskelle træder tydeligt frem for brugerne, når de shopper til dem selv eller deres kollegaer.

De bedste priser

ComputerSalg.dk har stor tilgang af kunder fra prisportaler, fordi de sælger til knivskarpe priser. De gode priser kommer fra god handel. ComputerSalg er nemlig eksperter i at lukke gode aftaler med leverandørerne. Den proces er vi i samarbejde ved at automatisere med ComputerSalgs nye Supplier Portal, der fungerer som et omvendt auktionshus. Her lægger ComputerSalg ordrer ud på f.eks. 100 iPhones som leverandørerne, så kan byde ind med den bedste leveringspris på. Det betyder, at ComputerSalg i højere grad kan automatisere deres indkøbshåndtering, samtidig med at de giver leverandørerne en portal, hvor det er enkelt at få overblikket.

Supplierportalen fungerer som et omvendt auktionshus

Supplier portal

Til alle ComputerSalgs leverandører, hvor de nemt kan tilbyde deres bedste priser

Designsystem

Til at sikre konsistens og godt design på tværs af alle ComputerSalgs sites.

Funklende Frontend

Totalt redesign af hele shoppen, så den fremstår intuitiv og tiltalende for kunderne.

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe