DAMIXA

Case: Damixa

Internationalt website med optimal UX og fokus på dataadgang

Adgang til data afhjælper VVS’ernes daglige udfordringer

Design, brugervenlighed og fokus på kundernes behov og udfordringer er nogle af de principper, som Danmarks førende producent af armaturer og brusesystemer, Damixa, der ejes af den svenske koncern FM Mattsson Mora Group, selv vægter allerhøjest i deres forretning. Derfor var det også nogle af de vigtigste elementer for Damixa, da deres website til otte forskellige markeder skulle udvikles af Hesehus.

Formålet med Damixas løsning var at kunne tilbyde et unikt online produktkatalog med al relevant information om og vigtige data på hvert enkelt Damixa-produkt som forhandlere, VVS’ere og slutbrugere har behov for, for at lette deres hverdag. Derfor har fokus i udviklingen af løsningen været på at give brugerne et overskueligt overblik over de informationer og data, de måtte have brug for på en enkelt og lettilgængelig måde.

Gå på opdagelse på Damixas website her.


Damixa gør det nemt at finde de rette reservedele
Hesehus står bag Damixas nye website

Vigtige data importeret direkte fra PIM

Et af de helt essentielle elementer på damixa.dk er muligheden for at downloade forskellige, relevante dokumenter såsom installationsguide, målskitser, rengøringsguides og produktbilleder tilknyttet det enkelte produkt. Med en komplet integration til Damixas PIM-system, som også er udviklet af Hesehus, henter websitet data direkte fra PIM’en og gør dermed alle relevante dokumenter og data på det enkelte produkt tilgængeligt for brugeren helt automatisk.


Find de rette reservedele

En anden meget vigtig feature på damixa.dk er muligheden for at downloade en reservedelstegning og få en oversigt over alle de reservedele, der passer til et bestemt produkt. Featuren er en stor hjælp for de enkelte VVS’ere og installatører, når de fx skal reparere et armatur eller et brusesystem hos en kunde og derfor har behov for at finde frem til det helt præcise reservedelsnummer eller EAN-nummer.

Nyt lækkert webdesign til Damixa

Morten Jakobsen, Digital Manager hos FM Mattsson Mora Group

”Tidligere fik vores kundeservice utrolig mange henvendelser fra VVS’ere og installatører, der havde brug for hjælp til at finde bestemte reservedele, der passede til de Damixa-produkter, de stod med ude hos en kunde. Men med hjælp fra dokumenter og data på vores website og ikke mindst den nye app, kan vi mærke en betydelig nedgang i antallet af henvendelser. Vores løsning har på den måde både aflastet vores kundeservice og givet vores brugere og kunder en lettere adgang til relevant information, der hjælper dem i deres hverdag”

When design makes sense

Hos Damixa er design en helt central del af virksomhedens identitet. Med fokus på dansk design og fejlfrit håndværk er designet på damixa.dk naturligvis også et helt centralt element i sig selv. Ligesom designet af Damixas produkter ikke kun skal være en appel til sanserne, men også give mening i praksis, skulle design og UX naturligvis også spille optimalt sammen på damixa.dk. Derfor er designet på damixa.dk – på samme vis som med Damixas produkter - udtænkt med udgangspunkt i brugerens udfordringer og behov, så websitet i perfekt synergi fremstår indbydende for øjet såvel som funktionel i forhold til brugernes behov.

Webdesign, der imødekommer brugerens forventninger

Damixa Pro app – hjælper VVS’eren på farten

Det nyeste skud på stammen i Damixas løsning – og med målet om yderligere at tilfredsstille kundernes behov og løse deres udfordringer – er installationsappen ’Damixa Pro’. Appen, der er udviklet af Hesehus, har til formål at hjælpe VVS’erne på farten, når de står ude hos en kunde, spare dem for kostbar tid og fjerne bøvlet med fx at skulle kontakte Damixas kundeservice for at få vigtige informationer om et givent produkt. På den måde er appen et vigtigt værktøj, der kan gøre VVS’erne og andre installatører mere selvkørende i deres arbejde ude hos kunderne.

Via appen kan VVS’eren, på samme vis som på websitet, få adgang til al relevant information om og data på det enkelte produkt, hvor de bl.a. kan downloade vigtige dokumenter til installation eller finde bestemte reservedele til det enkelte produkt. Brugeren har to muligheder for at finde frem til produktet i appen; enten ved hjælp af stregkodescanneren eller ved at besvare nogle enkelte spørgsmål om produktet.

Med stregkodescanneren skal installatøren blot scanne stregkoden på det Damixa-produkt, han er i besiddelse af og vil herefter blive præsenteret for al relevant information om produktet. Er installatøren ikke i besiddelse af en stregkode, hvilket ofte vil være tilfældet under fx reparation af et armatur hos en kunde, kan installatøren finde frem til det præcise produkt ved bl.a. at svare på, om armaturet er placeret i badeværelset eller køkkenet, hvilket greb armaturet har, og om armaturet har en høj eller lav tud.

Udover søgefunktionen for produkter indeholder appen også en nyhedsside, hvor Damixa kan holde brugerne up-to-date eller præsentere dem for diverse tips og tricks. Kan brugerne ikke finde det, de søger i appen, indeholder appen også en kontaktside med direkte kontaktoplysninger til Damixas kundeservice, så brugeren aldrig er mere end et klik fra at få eksperthjælp, hvis det skulle blive nødvendigt. I kan hente appen gratis til mobilen i App Store eller Google Play.

Casedetaljer

Lancering af website i november 2017 og lancering af app i oktober 2018.

Platform

PIM, DAM, CMS og design

Funktioner & features

Elasticsearch og Quicksearch, fluid design, automatisk dataintegration fra PIM

Installationsapp

Damixa Pro-app til hjælp for VVS’ere og installatører

Lignende cases

Se andre B2B-cases fra Hesehus

Kontakt os

Vil du vide mere?

Lars Hedal
Adm. direktør

hedal@hesehus.dk      40 25 50 83

Lars Hedal, adm. direktør hos Hesehus