Case: Danoffice
Platform til brug i verdens brændpunkter
Danoffice IT servicerer og sælger professionelt IT-udstyr til mere end 400 organisationer, NGO’er verden over og internationale virksomheder i mere end 180 lande og er på baggrund af deres korte reaktionstider og unikke logistikløsninger bl.a. den foretrukne leverandør og samarbejdspartner for FN og flere humanitære nødhjælpsorganisationer.
Med kunder som WHO, Unicef, UNHCR, Plan International, Red Barnet, Røde Kors og andre prominente organisationer i den humanitære sektor verden over og ofte i kaotiske og stressede omgivelser on site, er det afgørende for Danoffice IT, at deres kunder let kan finde og bestille det udstyr, de har brug for. Den udfordring har Danoffice IT løst med en ny onlineplatform, der med afsæt i kundeinterviews og brugertests er udviklet med absolut fokus på kunderne og deres behov og ikke mindst på de sikkerhedskrav, der følger med organisationer som FN.
Overblikket er afgørende
Når Danoffice ITs kunder on site skal bestille det nødvendige udstyr til brug i deres arbejde fx med at genopbygge krigs- og kriseramte områder, er det ekstra vigtigt for dem let at kunne skabe et hurtigt overblik. Designet i Danoffice ITs nye onlineplatform er udført med fokus på at understøtte vigtige funktioner som fx ordreafgivelse og leveringstracking og sikre, at kunderne skal bruge færrest muligt ressourcer på købsprocessen. Gennem den procesbaserede menu, hvor de forskellige steps ligger som tiles med forklarende ikoner, præsenteres kunderne allerede på forsiden for et hurtigt og nemt overblik over, hvor langt deres transaktioner er i processen for alle deres bestillinger – fra forespørgsel til fakturering. Hvis kunden aktivt skal foretage sig noget for at komme videre i forløbet, fx godkende sin bestilling, er det markeret med en rød notifikation, så kunden nemt bliver opmærksom på det.
En anden funktion, der i høj grad gør det let for Danoffice ITs kunder at få et overblik, er ”Reports”. Her ligger rapporter for hele organisationen samt de underorganisationer, der hører til, så kunderne altid kan tjekke deres nøgletal hos Danoffice IT. Her kan de se alle beløb brugt hos Danoffice IT, hvilke produkttyper der er købt hvor mange af, hvilke destinationer de er sendt til, samt deres gennemsnitlige betalingsevne. Alle informationerne vises i overskuelige diagrammer, og også her er der brugt farvekode, hvor det er relevant, så kunden hurtigt kan se, hvis noget er kritisk. Kunden kan desuden filtrere i visningen, så informationerne for bestemte perioder bliver vist – alle data lige fra den første periode som kunde hos Danoffice IT kan fremvises.
Når geografien skaber udfordringer
Ofte skal de produkter, som kunderne bestiller hos Danoffice IT, sendes til destinationer med svingende infrastruktur og langt til den nærmeste forhandler af IT-reservedele. Derfor er det afgørende, at kunderne kan være sikre på, at de har fået alt med, der er nødvendigt i brugen af de bestilte produkter. For at gøre det så nemt for kunderne som muligt er der i løsningen indtænkt filtrering på logiske parametre, så de rigtige produkter bliver nemme at finde og gennem grundige interne arbejdsprocesser hos Danoffice IT sikrer de, at alt er komplet og korrekt matchet før afsendelse.
Digital omstilling
Med afsæt i kundernes behov har Danoffice IT gennemført en digital omstilling, der understøtter fuld transparens i sagsbehandlingen og samtidigt åbner for innovative digitale funktioner, der hjælper kunderne til fuldt overblik over partnerskabet med Danoffice IT.
Morten Pihl, E-Commerce Manager hos Danoffice IT
”Hos Danoffice IT er vores vision at forbedre verden gennem informationsteknologi. Det påvirker også vores valg af samarbejdspartner til vores onlineplatform. Hesehus har på alle parametre indfriet vores forventninger og leverer løsninger, der gør os i stand til at gøre en forskel i at opfylde vores vision”
Casedetaljer
Lancering i marts 2016
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS og Design
Funktioner & features
Funktionelt design, procesbaseret menu med forklarende ikoner, og højt sikkerhedsniveau
Cross-border
Onlineplatformen er aktiv i mere end 180 lande
Lignende cases