Case: Erenfred Pedersen A/S

All in på digitalisering

Fra analog til digital

Totalleverandør af maskiner og materiel til bygge og anlæg Erenfred Pedersen A/S (EP) er grundlagt i 1966 og har helt fra starten arbejdet ud fra tre forretningsmæssige nøgleværdier: rådgivning, salg og service. For fortsat at yde den bedste service og være en langtidssigtet samarbejdspartner for både eksisterende og nye kunder tog EP efter 45 år beslutningen om at retænke hele organisationen, samtlige forretningsgange og gå all in på digitalisering – uden at gå på kompromis med deres nøgleværdier. Det resulterede i en ny, ambitiøs e-handelsløsning udviklet på Hesehus 6 e-commerceplatformen.

BG Group samler brands med webshop fra Hesehus

Markant løft af online tilstedeværelse

Med den nye webshop løfter EP deres online tilstedeværelse markant og giver kunderne mulighed for let og enkelt at handle, når det passer dem. EPs brede og til tider komplekse produktsortiment er ingen hindring, da webshoppens indbyggede filtreringsmuligheder gør det let for kunderne præcist at finde de produkter, der matcher deres efterspørgsel. En af de mange funktioner, der hjælper kunderne til at finde det helt rigtige produkt, er den yderst fleksible og dynamiske attributmotor. Attributmotoren er i stand til at håndtere et utal af produktattributter såsom ’varemærke’, ’vægt’ og ’drift’, men også de mere produktspecifikke som ’skovlkapacitet’ og ’klippehastighed’, hvilket giver EP en unik mulighed for at vejlede deres kunder helt ned på detaljeniveau. Løsningen indeholder også en avanceret prismotor, der kan beregne personaliserede priser baseret på forskellige aftaler, så kunderne bliver præsenteret for lige præcis den pris, der gælder dem.

Effektivt sælgerværktøj

Samtidigt fungerer den nye e-handelsløsning som et effektivt salgsværktøj for EPs sælgere, da de bl.a. på grund af gennemtænkte, smarte features kan:

1. Håndtere de forskellige salgsdistrikter med tilhørende kundegrupper.

2. Logge ind på kundens konto, se og endda søge i ordrehistorikken og helt konkret lægge en ordre på vegne af kunden.

3. Hurtigt vende tilbage til kunden med detaljerede info og personaliseret feedback på produkter, der sælges via forespørgsel gennem shoppen. Det er muligt, fordi produkthierarkiet er udvidet med et tredje niveau, hvor kunden med det samme kan specificere den præcise variant af produktet, der spørges på, fx den aktuelle maskine med eller uden frontkamera, bak-alarm el. lign.

4. Fremsøge og vedligeholde den fulde ordrehistorik samlet ét sted på hver enkelt kunde. Løsningen er skabt med en 2-vejs ordreintegration, der sikrer importering af ordrer fra såvel webshoppen som EPs ERP-system Navision selv for ordrer lagt inden implementering af webshoppen, hvilket er en stor fordel for sælgeren i forbindelse med udarbejdelse af prisaftaler i forhold til tidligere placerede ordrer.     

5. Hente datablade og andet præsentationsmateriale klar til brug via deres sælger-login.


Ekspertviden på rekordtid

For EP har den nye e-handelsløsning hurtigt vist sig at have stor betydning i oplæringen af nye sælgere men også i udbredelsen af produktkendskabet hos de mest rutinerede sælgere. Løsningen klæder nemlig EPs sælgere meget grundigt på, når det kommer til produktinformationer – også selv ved de produkter, som den garvede sælger ikke sælger flest af og dermed ikke har den største erfaring med. Med webshoppen er alle informationer lige ved hånden hele tiden og gør EPs sælgerstab til eksperter inden for hele produktsortimentet.  

Med den nye webshopløsning som omdrejningspunktet for hele virksomhedens forretning, har EP nu fået et system, der er tilpasset og skabt for både kunder og sælgere. Ved at rykke bort fra den hidtidige kundetilgang og de traditionelle salgsredskaber har EP både udvidet sit marked, fået mulighed for bedre at tilpasse sig den enkelte kunde og ikke mindst klædt sine sælgere bedre på samt optimeret de interne arbejdsgange.  

Martin Juhl Karlsen, E-business chef hos Erenfred Pedersen A/S

”Som kompetent og leveringsdygtig samarbejdspartner har Hesehus formået at levere en e-handelsløsning, der hos EP betyder, at vi kan realisere vores visioner og målsætninger for fremtiden. Hesehus forstår at sætte sig ind i vores dagligdag og dermed levere en løsning, der løfter forretningen som helhed. Dette lige fra et strategisk niveau til en helt lavpraktisk udfordring. Med Hesehus’ løsning har vi dermed formået at digitalisere store dele af vores forretning til stor gavn for både kunder og sælgere"

Casedetaljer

Lancering i august 2015

Platform

Webshop, Produktdatabase, Mediebank, CMS og Design

Funktioner & features

Avanceret filtrering, fleksibel attributmotor og rabatberegner til personaliserede priser

Unikke sælgerfunktioner

Sælgerne kan placere ordrer på kundens vegne, få dybdegående indsigt i ordrehistorik samt omfattende produktinformation klar til præsentation

Lignende cases

Se andre B2B-webshops fra Hesehus

Kontakt os

Vil du vide mere?

Lars Hedal
Adm. direktør

hedal@hesehus.dk       40 25 50 83

Lars Hedal, adm. direktør for Hesehus