Case: Erenfred Pedersen A/S

All in på digitalisering

Erenfred Pedersen A/S er totalleverandør af maskiner og materiel til bygge og anlæg

Totalleverandør af maskiner og materiel til bygge og anlæg Erenfred Pedersen A/S (EP) er grundlagt i 1966 og har helt fra starten arbejdet ud fra tre forretningsmæssige nøgleværdier: rådgivning, salg og service. For fortsat at yde den bedste service og være en langtidssigtet samarbejdspartner for både eksisterende og nye kunder tog EP efter 45 år beslutningen om at gentænke hele organisationen, samtlige forretningsgange og gå all in på digitalisering – uden at gå på kompromis med deres nøgleværdier. Det resulterede i en ny, ambitiøs e-handelsløsning udviklet af Hesehus på Bizzkit e-commerce platformen.

E-handelsløsningen sikrer ekspertviden inden for hele EPs produktsortiment til bygge og anlæg

Ekspertviden på rekordtid

For EP har den nye webshopløsning hurtigt vist sig at have stor betydning i oplæringen af nye sælgere men også i udbredelsen af produktkendskabet hos de mest rutinerede sælgere. Løsningen klæder nemlig EPs sælgere meget grundigt på, når det kommer til produktinformationer – også selv ved de produkter, som den garvede sælger ikke sælger flest af og dermed ikke har den største erfaring med. Med webshoppen er alle informationer lige ved hånden hele tiden og gør EPs sælgerstab til eksperter inden for hele produktsortimentet.  

Med den nye webshopløsning som omdrejningspunktet for hele virksomhedens forretning, har EP nu fået et system, der er tilpasset og skabt for både kunder og sælgere. Ved at rykke bort fra den hidtidige kundetilgang og de traditionelle salgsredskaber har EP både udvidet sit marked, fået mulighed for bedre at tilpasse sig den enkelte kunde og ikke mindst klædt sine sælgere bedre på samt optimeret de interne arbejdsgange.  

Martin Juhl Karlsen, E-business chef hos Erenfred Pedersen A/S

”Som kompetent og leveringsdygtig samarbejdspartner har Hesehus formået at levere en e-handelsløsning, der hos EP betyder, at vi kan realisere vores visioner og målsætninger for fremtiden. Hesehus forstår at sætte sig ind i vores dagligdag og dermed levere en løsning, der løfter forretningen som helhed. Dette lige fra et strategisk niveau til en helt lavpraktisk udfordring. Med Hesehus’ løsning har vi dermed formået at digitalisere store dele af vores forretning til stor gavn for både kunder og sælgere"

Casedetaljer

Lancering i august 2015

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

Avanceret filtrering, fleksibel attributmotor og rabatberegner til personaliserede priser

Unikke sælgerfunktioner

Sælgerne kan placere ordrer for kunden, få dyb indsigt i ordrehistorik samt omfattende produktinformation

Lignende cases

Se flere B2B-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83