Case: ICM

B2B-totalløsning sikrer 104% højere omsætning


Danmarks førende leverandør af arbejdsmiljøløsninger, ICM, har i tæt samarbejde med Hesehus udviklet en totalløsning, der er optimeret til virksomhedens behov. Der er lagt vægt på kvalitet, brugervenlighed og ikke mindst effektivisering af interne processer, så webshoppen både kommer kunderne og medarbejderne til gode. Webshoppen har hurtigt vist sig at være en stor succes, der har været med til at hæve ICMs tocifrede millionomsætning online med 104 % siden webshoppen startede. Vi optimerer løbende på shoppen og har de seneste tre år været med til at hæve konverteringsraten med 1,5 procentpoint.

ICM, Danmarks førende leverandør af arbejdsmiljøløsninger, lancerer ny B2B-totalløsning fra Hesehus

Det skal være let at være kunde online

Når det gælder arbejdsmiljø, skal kvaliteten af produkterne være helt i top og det skal være nemt at finde det produkt, der skaber sikkerhed i lige netop dit arbejde. Det sker gennem stærke funktioner i shoppen, der gør det nemt at finde relevante produkter, men også igennem formidlingen af ICM’s produkter. Kunden kan blandt andet bruge den effektiv chatfunktion og produktsammenligning til at vælge det, der bedst matcher deres behov. I løsningen er der også inkorporeret features som favoritlister og hurtig genbestilling af tidligere ordrer. Det gør det lettere for kunderne at vende tilbage og handle igen og igen.

Stærk systemarkitektur til fordel for kunder og internt

ICMs løsning er baseret på Bizzkit. Det har skabt en robust e-handelsplatform, der er enkel at tilpasse til hver enkelt kundes behov. Det betyder, at ICM kan tilbyde deres største kunder egne skræddersyede kunderejser og sortimenter, der passer perfekt til deres behov.Derudover har e-handelsløsningen gjort det muligt at effektivisere en lang række af ICMs interne marketingprocesser, fordi de forskellige systemer i Bizzkit (PIM, DAM og CMS) arbejder gnidningsfrit sammen. Det har mindsket besværlige opgaver for ICM’s e-commerceteam og sat dem frie til at arbejde med tiltag, der skaber højere værdi for kunderne.

Casedetaljer

Lancering i februar 2016

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

Hurtig genbestilling af produkter online og chatfunktion

Samlet administration

Administrationen af løsningen styres via et samlet system

Lignende cases

Se flere B2B-cases fra Hesehus

Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe