Case: Inspiration

Inspiration bag oplevelsesshop

Inspiration har skabt en webshop, hvor livsstil kan mærkes

Inspirations vision med deres webshop er at give kunderne livsstil, der kan mærkes – også online. Visionen rammer forbrugernes adfærd spot on, da de i dag forventer at blive mødt på samme måde, uanset om de besøger den fysiske butik, butikkernes kundeklub, trykte katalog eller webshop. Forbrugerne forventer at blive lige inspireret, informeret og serviceret på samtlige platforme, og derfor er Inspirations målsætning med webshoppen at integrere deres offline og online kanaler og dermed give kunderne en helhedsoplevelse.

Collections fra Inspiration

Pin dine favoritprodukter

Inspiration har som nogle af de første e-handlere herhjemme taget det sociale medie Pinterest til sig og bruger det aktivt i webshoppen og i de fysiske butikker. For eksempel vælger Inspiration at promovere de mest pinnede produkter i deres vinduespartier i udstillingen ’Tidens trends’ og bruger dermed deres værdifulde viden fra Pinterest om det, kunderne er mest interesseret i, aktivt i deres udsmykning i butikkerne.

Casedetaljer

Lancering i november 2014

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

Responsive webshop, masonry-webdesign, social shopping, brug af Pinterest

Priser

Vinder af E-handelsprisen 2015 og 2017

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83