Case: Kansas

Nyt brandsite takes it to the streets!

Nyt brandsite til Kansas

Kansas har igennem generationer klædt danskerne på i arbejdstøj af højeste kvalitet. Nu træder det ikoniske brand som led i en større relancering ind på et helt nyt forretningsområde for mere livsstilsorienteret streetwear og highend fashion. Med Kansas Wear tilbyder Kansas nu kollektioner, der er designet og skabt til hverdagen – men stadig i Kansas’ hårdføre materialer og ikoniske design.

Foruden livsstilskollektionerne i Kansas Wear har Kansas indgået nytænkende samarbejder med kendte modedesignere, der nyfortolker og indkapsler Kansas’ klassiske designs i de unikke Kansas Kapsules kollektioner. Blandt andet står den amerikanske highend designer og rebel på den internationale modescene, Willy Chavarria, bag de nye Kansas X Willy Chavarria styles, hvor blandt andet Kansas’ ikoniske termovest har fået et nyt tvist.

Visuel identitet

Som led i markedsføringen af Kansas Wear og Kansas Kapsules har Kansas i samarbejde med Hesehus skabt et nyt, lækkert brandsite, der skal cementere Kansas som forbrugernes foretrukne workwear-leverandør.  Derudover skal brandsitet være med til at få Kansas’ nye visuelle identitet og positionering ud over rampen. Sitet bygger på den eksisterende fælles platform for hele Fristads Kansas Group, der tæller mere end 400 webshops og 400.000 unikke brugere.   

Gå på oplevelse inde på Kansas’ nye Kansas’ nye brandsite.

Kansas Kapsules kollektioner
Brandsite, der inspirerer både slutkunder og forhandlere

Brandsite og e-commerce
​​​​​​​til både B2C og B2B

Det nye brandsite er Kansas’ digitale flagship store og indeholder derfor masser af inspiration til både slutkunder og Kansas’ forhandlernet. For selvom brandsitet i høj grad promoverer Kansas Wear og Kansas Kapsules, der kan købes online, er det mindst lige så vigtigt for Kansas at inspirere og servicere deres forhandlere. Derfor er det nye brandsite bygget op i et Work- og Wear-segment, der, via et stort splitbanner på forsiden af sitet, guider forhandleren og forbrugeren til den helt rette inspiration.    

Kansas introducerer featuren 'Shop the look'

Fede features - fokus på design​​​​​​​

For at tappe ind i streetwear- og highend fashion-universet og dermed sætte Kansas Wear og Kansas Kapsules i den helt rigtige kontekst, benytter Kansas sig af flere visuelle virkemidler inspireret af modebranchen. For eksempel bliver scenen sat for både Kansas Wear og Kansas Kapsules via inspirerende videoer, der giver kunderne et indblik i Kansas’ nye produktunivers.

Kansas’ nye brandsite er også gennemsyret af store, lækre produktbilleder, der på ægte fashion-vis fremviser de enkelte styles, så kunderne får en fornemmelse for det look, som de kan shoppe sig til. Derudover bliver billederne sat i spil på forskellig vis via små, lækre features, der gør designet levende og brandsitet til en oplevelse for kunderne at navigere rundt i.  

På den samlede kollektionsside vil kunderne via en mouseover-effekt opleve, at billederne enten flipper, så de ser produktet bagfra eller fra siden, eller at der bliver zoomet ind på en unik detalje på produktet. Kunderne vil også flere steder på sitet opleve billeder og tekst, der bevæger sig modsatrettet via en indbygget scroll-effekt, eller støde på små detaljer i form af micro-animationer ved flere af sitets call-to-action-knapper.

Shop the look

Foruden de lækre produktbilleder, der tydeligt giver en fornemmelse af de forskellige looks, har Kansas også gjort det ekstra nemt for kunderne at shoppe sig til netop deres favoritlook med featuren ’Shop the look’. Kunderne bliver således allerede på kollektionssiden - med blot et enkelt klik på billedet af favoritlooket - ledt ind på en samlet produktside, hvor produkterne kan lægges direkte i kurven. Produktsiden inspirerer naturligvis også kunden yderligere via detaljerede produkttekster, samt via brugen af flere lækre produktbilleder, der tydeligt fremviser produktet og alle dets detaljer.

Shop hele looket hos Kansas

Henrik Bonde Hanfgarn, Online Manager hos Kansas

”Det nye brandsite er en vigtig del af positioneringen af Kansas, hvor især den visuelle transformation bliver tydelig i såvel webdesignet som i de små lækre features og micro-animationer. Med det nye site åbner vi også op for onlineshopping, så forbrugerne kan købe vores nye livsstils- og limited edition-produkter på samme måde, som de køber alt andet modetøj. Og her har vi selvfølgelig også tænkt i at gøre kunderejsen så inspirerende, let og enkel som mulig bl.a. via featuren ’Shop the look’”

Kansas tapper ind i virkeligheden

For at promovere de nye livsstilskollektioner, Kansas Wear og Kansas Kapsules, har Kansas allieret sig med kendte danskere som Lukas Graham, Faustix, Christel Pixi og Cecilie Lassen, der alle har taget kollektionerne til sig og reklamerer for det på blandt andet Instagram. Kansas sætter naturligvis også billederne i spil på deres egen Instagram- og Facebookprofil og på det nye brandsite, hvor et stort Instagramfeed under hashtagget #kansaswear hele tiden viser de seneste 10 posts.

Det er ikke kun med Kansas Wear, at Kansas tapper ind i virkeligheden. Med menupunktet ’stories’ giver Kansas plads til håndværkernes egne fortællinger til inspiration for andre. Passionen for deres håndværk bliver tydeliggjort - ikke kun i selve fortællingen, men også via de tilhørende billeder og videoer, der viser håndværkerne i aktion. I den enkelte story sætter Kansas naturligvis også fokus på håndværkernes arbejdstøj, og hvad tøjets funktion og form betyder i deres daglige virke.

Kansas instagram

Casedetaljer

Lancering af brandsite i september 2019

Platform

Webshop, PIM, CMS og design

Funktioner & features

Shop the look og designdetaljer fx micro-animationer  

Lande

Danmark, Tyskland og England (worldwide)

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83