Case: Stof & Stil

Stof & Stil bag international webshop

Stof & Stil, DIY-taske i blomsterprint

Stof & Stil blev grundlagt i 1980 startende med blot en enkelt butik i Herning. Men virksomheden vækstede hurtigt og tæller i dag 28 butikker i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Også postordresalg og senere onlinesalg har ført til yderligere vækst og udvidelse.

Netop onlinesalget bliver nu – med den nye, innovative ​​​​​e-handelsløsning udviklet af Hesehus på Bizzkit e-commerce platformen – et primært element i Stof & Stils langsigtede, strategiske målsætninger.

Kunden skal inspireres

Stof & Stils nye webshop er et inspirerende digitalt univers skabt i lækkert, indbydende design med fokus på user experience og høj grad af kundeinvolvering. Her kan kunderne, udover selvfølgelig at handle i webshoppen, lege med de mange forskellige materialer, farver og produkter på deres egne personlige moodboards. Designet er bl.a. præget af store produkt- og miljøbilleder, og webshoppen giver kunderne masser af forslag og ikke mindst muligheder for selv at prøve idéer af, så de bliver inspireret til spændende og sjove gør-det-selv-projekter.

Kvinder iklædt gør-det-selv-projekter fra Stof & Stil inspirationsunivers

Josephine Hagger, E-commerce Manager hos Stof & Stil

”Ønsket med den nye webshop er at give vores onlinekunder den bedst mulige shoppingoplevelse. Det gør vi ved at møde dem visuelt med et lækkert og indbydende design, sikre dem optimal brugervenlighed i form af en intuitiv og enkel navigation på sitet og ikke mindst give dem masser af inspiration, råd og vejledning fx i form af vores nye STOF & STIL Moodboard, der fungerer som kundernes egne inspirationsopslagstavler"

Stof & Stil inspirationsunivers
Stof & Stil moodboard

STOF & STIL Kit

STOF & STIL Kit er endnu en helt ny funktion, der skal inspirere og gøre det let for kunderne. Her finder kunderne samlede kits til forskellige projekter fx filtede påskeæg eller konfirmationskjoler med både mønster, alle produkter, der skal bruges og et billede af det færdige resultat. Kunden kan vælge mellem de forskellige varianter af produkterne, så hun skaber sit eget, unikke design. Herefter kan kunden komme alle varerne direkte i kurven eller dele sit design på Facebook og Pinterest.

Gå på opdagelse i Stof & Stils nye webshop

Stof & Stil kit

Casedetaljer

Lancering i februar 2016

I dag aktuel i 12 lande heriblandt Storbritannien, Sverige, Tyskland, Østrig og Spanien

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

STOF & STIL Moodboard, STOF & STIL Kit, integration til sociale medier

Priser

Top 3 placering ved E-handelsprisen 2016

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83