Case: Stof & Stil
Stof & Stil bag ny, international webshop
Fra 1 til 28 butikker
Stof & Stil blev grundlagt i 1980 startende med blot en enkelt butik i Herning. Men virksomheden vækstede hurtigt og tæller i dag 28 butikker i Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Også postordresalg og senere onlinesalg har ført til yderligere vækst og udvidelse. Netop onlinesalget bliver nu – med den nye, innovative
e-handelsløsning udviklet af Hesehus på Bizzkit e-commerce platformen – et primært element i Stof & Stils langsigtede, strategiske målsætninger.


Kunden skal inspireres
Stof & Stils nye webshop er et inspirerende digitalt univers skabt i lækkert, indbydende design med fokus på user experience og høj grad af kundeinvolvering. Her kan kunderne, udover selvfølgelig at handle i webshoppen, lege med de mange forskellige materialer, farver og produkter på deres egne personlige moodboards. Designet er bl.a. præget af store produkt- og miljøbilleder, og webshoppen giver kunderne masser af forslag og ikke mindst muligheder for selv at prøve idéer af, så de bliver inspireret til spændende og sjove gør-det-selv-projekter.
Josephine Hagger, E-commerce Manager hos Stof & Stil
”Ønsket med den nye webshop er at give vores onlinekunder den bedst mulige shoppingoplevelse. Det gør vi ved at møde dem visuelt med et lækkert og indbydende design, sikre dem optimal brugervenlighed i form af en intuitiv og enkel navigation på sitet og ikke mindst give dem masser af inspiration, råd og vejledning fx i form af vores nye STOF & STIL Moodboard, der fungerer som kundernes egne inspirationsopslagstavler"
Casedetaljer
Lancering i februar 2016
I dag aktuel i 12 lande heriblandt Storbritannien, Sverige, Tyskland, Østrig og Spanien
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS og Design
Funktioner & features
STOF & STIL Moodboard, STOF & STIL Kit, integration til sociale medier
Priser
Top 3 placering ved E-handelsprisen 2016
Lignende cases