STORIES

Case: Stories

Matas forener inspiration og shopping

Et shoppable

inspirations­univers

Stories blev skabt af Matas på ideen om ikke blot at tilbyde forbrugerne produkter men også at tilbyde historier, som kunne inspirere kunderne til køb. Samtidig var tanken at gøre det lettere for forbrugerne at springe direkte fra inspirationsfasen til købsfasen og på den måde fjerne barrieren ved at skulle søge efter produkterne i en webshop efter at være blevet inspireret til et køb andetsteds.

Stories bygger på en lang række inspirationsartikler inden for forskellige temaer, hvor forbrugerne kan lade sig inspirere af de nyeste trends og tendenser. Artiklerne i Stories fungerer præcis som ethvert andet skønhedsmagasin med fængende og inspirerende content - dog med den essentielle forskel, at forbrugerne blot med ét klik på produkterne i artiklerne kan lægge dem direkte i kurven i Matas’ webshop.

Fleksibelt CMS for de kreative

En vigtig faktor for Matas, der selv driver Stories, var, at CMS’et skulle være brugervenligt og fleksibelt, så kreativiteten kunne få frit spil i de enkelte artikler. Hesehus CMS er perfekt til en sådan løsning, hvor det visuelle touch og frihed er i fokus samtidigt med at brugerfladen er overskuelig og brugervenlig.

Hesehus CMS er bygget op omkring "what you see, is what you get"-editor, der gør, at siderne under opbyggelsen fuldkommen imiterer, hvordan siden kommer til at se ud online. På den måde er det netop muligt at slippe de kreative talenter løs og have et komplet overblik over hver artikel - også under opbygningen.

For at skabe de optimale rammer for de Matas medarbejdere, der arbejder med Stories og opsætningen af alt content hertil, leverede Hesehus skabeloner til CMS’et, som var skræddersyet Stories’ behov.  Det er en kæmpe hjælp for medarbejderne at kunne designe lækre og fængende artikler uden at skulle starte fra scratch hver gang.

Nicoline Kongedam Madsen, Marketingkoordinator, Club Matas

"I forbindelse med opstarten af Stories-universet sidste år stiftede jeg for første gang bekendtskab med Hesehus CMS, og jeg var overbevist fra dag ét! Det er super brugervenligt, og jeg har både kreativ frihed og mulighed for at arbejde med skabeloner, hvilket sparer os for både tid og kræfter i en hverdag, hvor der skal produceres kvalitetsindhold i et højt tempo"

Stærkt samspil mellem CMS og webshop

For at kunne forenkle kunderejsen og springe de irrelevante steps over var det vigtigt, at samspillet mellem Stories' CMS og Matas’ webshop blev optimalt. Samspillet blev skabt via placeholders i CMS’et, som er kædet op til produkterne og den øvrige funktionalitet i Matas’ webshop.

Ønsker forbrugerne at tilføje et produkt som favorit, lægge det i kurv eller læse mere om det, kan de tilgå dette direkte fra artiklen. På den måde er der skabt en smooth overgang mellem Stories og Matas’ webshop, som forenkler forbrugernes kunderejse og fjerner bøvlet med at skulle skelne imellem de to universer.

Gå på opdagelse i Stories

Casedetaljer

Lancering i maj 2017

Platform

Webshop, PIM, Mediebank  og CMS

Funktioner & features

Shoppable artikler, placeholders

Fuld designfrihed

Fleksibelt og brugervenligt CMS med stor designfrihed

Lignende cases

Se flere B2C-webshops fra Hesehus

Kontakt os

Vil du vide mere?

Lars Hedal
Adm. direktør

hedal@hesehus.dk       40 25 50 83

Lars Hedal, adm. direktør hos Hesehus