Case: Stylebox
Matas bag unikt stylingkoncept
Med konceptet StyleBox by Matas har Matas samlet hele styling-paletten under ét tag. I seks butikker landet over kan kunderne komme ind i butikken og både shoppe, få en professionel klipning, manicure eller ansigtsbehandling af de såkaldte ”stylere”, som personalet kaldes.
Udover at kombinere shoppingturen med en professionel skønhedsbehandling kan kunderne døgnet rundt besøge StyleBox-universet online. Foruden onlinesalg af de mange produkter byder webshoppen også på de nyeste trends inden for hår, makeup og skønhed gennem både videoer og blogindlæg samt mulighed for onlinebooking af tid hos stylerne i de fysiske butikker. StyleBox skaber med sine butikker og webshoppen i dén grad en helhedsoplevelse for kunderne – online såvel som offline.
Webshop på kun otte uger
StyleBox by Matas var et helt nyt og unikt koncept, hvor det fysiske og det digitale i kundeoplevelsen smeltede sammen i et omfang, man ikke tidligere havde set i Danmark, da konceptet blev lanceret i sommeren 2013. Derfor var det vigtigt, at projektet blev holdt hemmeligt helt op til lanceringen, og samtidig var det også afgørende for PR-effekten, at både butikker og websitet var klar til lancering på samme tidspunkt. Derfor blev websitet udviklet på kun otte uger, så det stod klar til lancering samtidig med StyleBox by Matas-butikkerne.
Annette Kristine Poulsen fra bloggen Beautyspace
”Matas har født en spritny stribe concept stores, der ikke har det fjerneste at gøre med striberne, som du kender dem. StyleBox er derimod navnet på et beautystop, hvor det er muligt at få den helt store tur"
Kundevenlig webshop
I den integrerede webshop på stylebox.dk, der var færdigudviklet i november 2013, er der et stort udvalg af anerkendte produkter – vel at mærke de samme produkter og brands, som de professionelle StyleBox-stylister foretrækker at arbejde med professionelt og derhjemme. Hermed har den enkelte kunde mulighed for at vedligeholde det look, som hun har fået af de professionelle stylere i butikken, selv hvis hun ikke købte produkterne med det samme i butikken.
Webshoppen har selvfølgelig en række intuitive sorterings- og søgefunktioner, så kunden nemt kan finde det ønskede produkt. Derudover har webshoppen en intelligent indkøbskurv, der husker varerne i op til syv dage og ikke mindst et simpelt check-out flow, der gør det let for kunderne at færdiggøre et køb.
Casedetaljer
Lancering i juni og november 2013
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS og Design
Funktioner & features
Responsive webshop, intuitiv sorterings- og søgefunktion, intelligent indkøbskurv
Otte uger
Webshoppen blev udviklet på kun otte uger
Lignende cases