Case: Stylebox

Matas bag unikt stylingkoncept

Med StyleBox by Matas kan kunderne blive stylet af in-store stylister

Med konceptet StyleBox by Matas har Matas samlet hele styling-paletten under ét tag. I seks butikker landet over kan kunderne komme ind i butikken og både shoppe, få en professionel klipning, manicure eller ansigtsbehandling af de såkaldte ”stylere”, som personalet kaldes.

Udover at kombinere shoppingturen med en professionel skønhedsbehandling kan kunderne døgnet rundt besøge StyleBox-universet online. Foruden onlinesalg af de mange produkter byder webshoppen også på de nyeste trends inden for hår, makeup og skønhed gennem både videoer og blogindlæg samt mulighed for onlinebooking af tid hos stylerne i de fysiske butikker. StyleBox skaber med sine butikker og webshoppen i dén grad en helhedsoplevelse for kunderne – online såvel som offline.

Webshop på kun otte uger

StyleBox by Matas var et helt nyt og unikt koncept, hvor det fysiske og det digitale i kundeoplevelsen smeltede sammen i et omfang, man ikke tidligere havde set i Danmark, da konceptet blev lanceret i sommeren 2013. Derfor var det vigtigt, at projektet blev holdt hemmeligt helt op til lanceringen, og samtidig var det også afgørende for PR-effekten, at både butikker og websitet var klar til lancering på samme tidspunkt. Derfor blev websitet udviklet på kun otte uger, så det stod klar til lancering samtidig med StyleBox by Matas-butikkerne.  

Det online StyleBox-univers udviklet af Hesehus inspirerer med nye makeup-trends

Annette Kristine Poulsen fra bloggen Beautyspace

”Matas har født en spritny stribe concept stores, der ikke har det fjerneste at gøre med striberne, som du kender dem. StyleBox er derimod navnet på et beautystop, hvor det er muligt at få den helt store tur"


Casedetaljer

Lancering i juni og november 2013

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

Responsive webshop, intuitiv sorterings- og søgefunktion, intelligent indkøbskurv

8

Otte uger

Webshoppen blev udviklet på kun otte uger

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83