Case: Tridan

To webshops - én database

Ny B2C-webshop til Tridan, Danmarks førende leverandør af reservedele til hårde hvidevarer

Tridan er Danmarks førende leverandør af reservedele til hårde hvidevarer, med over 4.000 forskellige produkter på lager. Med mere end 30 års erfaring i branchen og et ry for at være servicemindede henvendte Tridan sig til e-handelshuset Hesehus med et ønske om at få effektiviseret deres B2B-webshop samt udviklet en B2C-webshop under navnet Quickparts.dk.

Gå på opdagelse i Tridans nye B2C-webshop

Brugervenlige webshops til både B2B og B2C

Tridan har i mange år fokuseret på B2B-segmentet, og det var i første omgang en webshop til dette segment Hesehus udviklede i 2005. Webshoppen er blandt andet smart, fordi Tridan har mulighed for at give mængde- og saldoafhængige rabatter, som webshoppen herefter selv håndterer automatisk. Det sparer Tridans medarbejdere for at bruge tid på at gennemgå ordrer for manuelt at kunne give rabatter. En anden funktion, der gør webshoppen meget brugervenlig, er, at man som kunde har mulighed for at definere hvilken maskine og hvilken reservedel hertil, man har brug for, og herefter finder webshoppen selv frem til det rigtige produkt. På den måde behøver kunden ikke kigge hver enkelt type reservedel igennem for at finde ud af, hvilken der passer til netop kundens maskine. En funktion, der sparer meget tid for kunden.

I 2012 besluttede Tridan sig for også at gå ind på B2C-markedet. Derfor blev der, baseret på B2B-platformen, udviklet en e-handelsløsning til B2C-markedet. Designet på B2C-webshoppen, Quickparts.dk, er lidt anderledes og mere farverigt end B2B-webshoppen. På trods af designforskellene er de to løsninger koblet op på samme produktdatabase, der også er udviklet af Hesehus. Det betyder, at alle varedata kun skal opdateres og vedligeholdes ét sted. Det gør det let for Tridan at administrere de forskellige varer, og samtidig foregår pakning og levering helt gnidningsfrit, da begge webshops kører over samme system.​​​​​​​

Quickparts.dk er blevet godt modtaget af kunderne

På Trustpilot har webshoppen opnået en score på 9,5 ud af 10:

“Det fungerer!
Overskuelig hjemmeside, hurtigt svar og
bekræftelse - samt levering”


Sitet er nemt at bruge, og billederne af de enkelte dele gør det nemt at overskue, om man har fat i den rette del”

Hurtig levering og formidabel service, da vi ringede ind og havde spørgsmål til en af produkterne”

Casedetaljer

Lancering i marts 2012

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

Skræddersyede kundekataloger og opdatering ét sted af alle varedata til både B2B- og B2C-shoppen

Unik B2B-feature

Mængde- og saldoafhængige rabatter håndteres automatisk

Lignende cases

Se flere B2B-cases fra Hesehus

Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe