ZIZZI

Case: Zizzi

Tøjkæden Zizzi har store ambitioner online

Markedsledende webshop

Zizzi, Nordens største kæde inden for curvy fashion med over 110 butikker, har lanceret ny responsive webshop, og barren er sat højt; webshoppen skal være markedsledende, på samme måde som Zizzis fysiske butikker er det i dag. For at imødekomme Zizzis målsætning har Hesehus indtænkt brugervenlighed i alle aspekter af webshoppen – en optimal brugeroplevelse skal optimere salget og øge konverteringsraten. Webshoppen er naturligvis responsive, så kunderne møder samme høje brugervenlighed uanset fra hvilke devices webshoppen tilgås, ligesom medlemmerne af kundeklubben Club Zizzi kan logge ind med deres klub-login og få de samme fordele i webshoppen som i de fysiske butikker.


Salgsorienteret opbygning

Zizzi kommunikerer tydeligt fordelene ved at handle i webshoppen. Øverst på siderne er der en grå bjælke, der skiller sig ud fra resten af siden, hvor fem USP’er er placeret (unique selling propositions) om hurtig levering, levering dagen efter, nem returnering, gratis levering ved køb over 600 kr. og kontaktoplysninger til kundeservice – en bjælke, der går igen på samtlige undersider. På den måde skal kunderne ikke bruge unødvendig tid på at finde oplysningerne gemt på en underside i menustrukturen. Kurven er placeret centralt øverst på siden i en iøjnefaldende farve, og for igen at skabe optimal brugervenlighed for kunderne er kurven naturligvis også at finde på samtlige sider.          

Gå på opdagelse i Zizzi nye webshop

Zizzi bag ny responsive webshop udviklet af Hesehus

Social shopping og interaktion

At yde optimal brugervenlighed og kundeservice handler ikke kun om at gøre kundens vej til købet så let og enkelt som muligt. I dag forventer kunderne – udover at blive serviceret og informeret – at blive inspireret. Zizzi har på sitet et menupunkt kaldet ’Get inspired’, der netop inspirerer Zizzis kunder med alt fra onlineudgaven af Zizzis magasin The Curvy og de nyeste trends til Zizzis curvy fashion tv, Zizzi personlig styling og bloggerevents.

Trenden med at lade sig inspirere gælder også den anden vej rundt, da fænomenet social shopping – idéen om at involvere venner og bekendte i shoppingoplevelsen – vinder mere og mere indpas. Forbrugerne ønsker ikke kun at blive inspireret men går også op i at inspirere andre, og Zizzi er selvfølgelig med på trenden. Derfor kan kunden ”synes godt om” eller dele alle produkter i webshoppen på Facebook, Pinterest og Google+.

Social shopping og interaktion er en del af Zizzis webshop

Produktliste med optimal brugervenlighed

Produktlisten er endnu et eksempel på, hvordan Zizzi har formået at tænke brugervenlighed ind i hele webshoppen. Produkterne er opdelt i overskuelige hovedkategorier fx ”overtøj” og ”jeans”, og derudover kan kunden filtrere ud fra kriterier som bl.a. ”farve”, ”pris” eller ”størrelse”. Når kunden klikker sig ind på selve produktsiden, er det muligt at se store billeder af produktet taget fra forskellige vinkler samt via en zoom-funktion at se detaljer, mønstre etc. helt tæt på. Derudover guider Zizzi deres kunder på produktsiden via featuren ’Anbefalet til dig’, der viser et udpluk af produkter i stil med det produkt, som kunden er inde på. Alt sammen bidrager det til at maksimere onlinesalget.

Hesehus har udviklet en produktliste med optimal brugervenlighed

Malene, blogger på Piece of my mind  

“Jeg synes, at webshoppen er blevet nemmere at navigere rundt i – især fra mobilen, og det er altid rart lige at kunne tage et hurtigt kig, om der er kommet noget nyt siden sidst. Det er der rigtig tit, så det er selvfølgelig også en fristende omgang ”

3 måneder efter lancering af deres nye webshop var Zizzi klar med en svensk pendant, der gik i luften i maj 2015

Besøg den svenske webshop her

Casedetaljer

Dansk webshop lanceret i februar 2015


I dag også aktuel i Sverige, Finland, Holland og Norge


Platform

Webshop, PIM, Mediebank og CMS

Funktioner & features

Responsive design, stringent produktstruktur, raffineret søgning, interaktion med sociale medier

Lande

Danmark, Sverige, Finland, Holland og Norge

Lignende cases

Se andre B2C-webshops fra Hesehus

Kontakt os

Vil du vide mere?

Lars Hedal
Adm. direktør

hedal@hesehus.dk       40 25 50 83

Lars Hedal, adm. direktør hos Hesehus