Komplekst - men ikke for kunden
Kunde siden
2019
3 i én – én samlet løsning
Davidsen har et setup med tre forskellige webshops. En shop til privatkunder, en shop til erhvervskunder og en shop til indkøb af arbejdstøj. Det kombineret med de 22 fysiske butikker og den høje vækst gjorde, at Davidsen havde brug for en hjælpende hånd med at kæde de fysiske butikker sammen med webshoppen.
Et samarbejde, der har udviklet sig over tid
Da Davidsen oprindeligt indgik samarbejdet med Hesehus, skulle de bruge en sparringspartner, der kunne finde den rigtige løsning til et nyt setup. Derefter udviklede samarbejdet sig til et parløb om at få den nye webshop klar til rejsegildet. Nu kører webshoppen og Hesehus fungerer som Davidsens forlængede arm med et dedikeret team , der konstant udvikler de nye it-løsninger, der matcher deres høje ambitionsniveau.
Flowet fra a til z, når en ordre går i gennem vores forretning, har vi fået strømlinet til stort set punkt og prikke. Og vi har i dag en forretning som står på et fundament, som vi i høj grad kan skalere fremadgående.
Morten Schulz
Head of E-commerce, Davidsen
Solidt strategisk fundament
Sammen med Hesehus har Davidsen kunnet afdække deres udfordringer og lave avancerede løsninger, der virker enkle for både kunder og medarbejdere. For eksempel er lagerstatus og levereringsmuligheder blevet integreret og automatiseret i webshoppen. Det betyder, at kunderne ikke bliver præsenteret for forvirrende valgmuligheder ved check-out, men i stedet får deres ordrer tilsendt på den optimale måde, uanset om de køber en enkelt skrue eller et ton stabilgrus.
Omnichannel – kunden går aldrig forgæves
Du kan altid få dine varer hos Davidsen. De har nemlig bygget en komplet omnichannel-løsning, der binder den fysiske butik sammen med webshoppen. Det sikrer, at kunderne aldrig går tomhændede hjem. Løsningen er todelt og består af order-from-store samt bestil-og-hent. Order-from-store sikrer, at kunden altid kan tilgå webshoppen i butikken og få særlige varer hjem fra de centrale lagre. Samtidig kommer kunderne også oftere ned i butikken, når de laver bestil-og-hent-ordrer.
Det første år med denne løsning har flyttet afhentningen af 25 % af alle online-ordrerne til butikkerne. Det betyder, at kunderne oftere kommer ind og får den vejledning, de har brug for, hvilket også skaber gode muligheder for mersalg i butikken.
Det var vigtigt for os at det ikke blev kundens problem, at vi havde et komplekst set-up, men at kunden oplevede en meget enkel løsning hele vejen igennem.
Caroline Popp Clausen
E-commerce Platform Manager, Davidsen
Massiv vækst
Davidsen har siden de nye webshops og omnichannel-løsninger så dagens lys i november 2019 og frem til 2021 øget deres onlinesalg med 127 %. Det cementerer deres plads som Danmarks hurtigst voksende byggemarked, der de seneste fem år er vokset med hele 113 % i omsætning. De har dermed mere end fordoblet deres milliardomsætning.
Klar til at bygge fremtiden
Davidsen har med samarbejdet med Hesehus gjort deres forretning klar til i morgen. De fokuserer i høj grad på at deres forretning, nu er skalérbar. De kan uden problemer gå fra de nuværende 22 forretninger og 3 webshops til at have langt flere fysiske butikker og webshops. Det er altså blevet enkelt for dem at øge kompleksiteten i fremtiden.
KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES
KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES
KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES
KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES
KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES
KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES KUNDECASES
Find mere omnichannel inspiration
Vil du have en snak om, hvad omnichannel kan gøre for jer?