B2B-webshop står for 74% af omsætningen
I et kontinuerligt voksende, globalt marked er det essentielt for os med et globalt salgsværktøj, der reducerer time to market, og som kan benyttes af alle kunder på tværs af landegrænser og regioner. Den nye internationale B2B-webshop giver os mulighed for at være der, hvor kunderne er. Og kunderne kvitterede ved at tage hurtigt imod løsningen – endda så hurtigt, at vi kun én måned efter go live så 30% af salget på eftermarkedet gennemført i webshoppen.”
Stefan Dolleris
E-commerce Manager hos Dinex
Webshop samarbejder med flere forskellige ERP-systemer
Integreret branchestandard for produktdata
I designet og udviklingen af den nye e-handelsløsning har fokus i høj grad også været på at skabe en samlet indgangsvinkel til Dinex online, så kunderne nemt kan finde alle de informationer og data, de har behov for i deres samarbejde med Dinex. Her spiller produktdata en stor rolle for Dinex’ kunder, og e-handelsløsningen er derfor udstyret med en integration til TecDoc, som er automotive-branchens fælles standard og platform for produktdata, hvor producenterne kan gøre deres data tilgængelige for grossisterne. Med integrationen kan webshoppen hente og anvende Dinex’ produktdata fra TecDoc, hvilket også skaber stor intern værdi for Dinex, der på den måde kun skal vedligeholde sine data ét sted.
Dinex - easy to do business with
Less-is-more søgefunktion
For at gøre det nemt og hurtigt at handle med Dinex er webshoppens søgefunktion designet med udgangspunkt i kundernes typiske købssituation, som fx på eftermarkedet ofte indebærer, at kunden står med en konkret udstødningskomponent i hånden, som skal erstattes. Derfor er søgefunktionen udviklet ud fra en less-is-more tankegang, hvor kunderne kan søge på specifikke Dinex varenumre, OE-numre eller referencenumre. Via nummeret bliver kunden ledt direkte ind på produktsiden for det kompatible Dinex-produkt, hvor de qua XAL- og TecDoc-integrationen nemt kan danne sig et overblik over produktet og lægge det ønskede antal i kurven.
Brugervenlig bulk-bestilling
De kunder, der er vant til at bestille mange forskellige produkter ad gangen, har desuden mulighed for at uploade en fil (CSV, Excel etc.) med produktnumre og antal direkte i webshoppen. Når filen er overført, kan de med det samme se priser, billeder, lagerstatus m.v. på hvert enkelt produkt. Kunderne slipper på den måde ikke kun for et omfattende tastearbejde, men de får samtidig også et samlet overblik over deres bulk-bestilling, inden de gennemfører ordren. Kort sagt, kan kunderne via webshoppen let og ubesværet finde og bestille de produkter, der er relevante for dem – uanset ordrens størrelse.
Nem at handle med – også i fremtiden
Det er for Dinex vigtigt, at de hurtigt kan tage action på de værdifulde indsigter i kundernes behov og digitale adfærd, som e-handelsløsningen løbende giver dem. Løsningen er derfor udelukkende bygget på Bizzkit-platformen, som er udviklet af Hesehus, hvor det fleksible samspil mellem PIM, DAM, CMS og webshop gør det muligt kontinuerligt at skræddersy løsningen med netop de funktioner og features, der skal til for at indfri kundernes forventninger nu og i fremtiden. På den måde kan Dinex hurtigt handle på nye salgspotentialer og igangsætte nye indsatser, så de hele tiden sikrer sig den bedst mulige brugervenlighed og ikke mindst det mest optimale salg.
Stefan Dolleris
E-commerce Manager hos Dinex