Stories, et shoppable inspirationsunivers
Stories bygger på en lang række inspirationsartikler inden for forskellige temaer, hvor forbrugerne kan lade sig inspirere af de nyeste trends og tendenser. Artiklerne i Stories fungerer præcis som ethvert andet skønhedsmagasin med fængende og inspirerende content - dog med den essentielle forskel, at forbrugerne blot med ét klik på produkterne i artiklerne kan lægge dem direkte i kurven i Matas’ webshop.
Fleksibelt CMS for de kreative
En vigtig faktor for Matas, der selv driver Stories, var, at CMS’et skulle være brugervenligt og fleksibelt, så kreativiteten kunne få frit spil i de enkelte artikler. Bizzkit CMS er perfekt til en sådan løsning, hvor det visuelle touch og frihed er i fokus samtidigt med, at brugerfladen er overskuelig og brugervenlig.
Bizzkit CMS er bygget op omkring "what you see, is what you get"-editor, der gør, at siderne under opbyggelsen fuldkommen imiterer, hvordan siden kommer til at se ud online. På den måde er det netop muligt at slippe de kreative talenter løs og have et komplet overblik over hver artikel - også under opbygningen.
For at skabe de optimale rammer for de Matas medarbejdere, der arbejder med Stories og opsætningen af alt content hertil, leverede Hesehus skabeloner til CMS’et, som var skræddersyet Stories’ behov. Det er en kæmpe hjælp for medarbejderne at kunne designe lækre og fængende artikler uden at skulle starte fra scratch hver gang.
I forbindelse med opstarten af Stories-universet sidste år stiftede jeg for første gang bekendtskab med Bizzkit CMS, og jeg var overbevist fra dag ét! Det er super brugervenligt, og jeg har både kreativ frihed og mulighed for at arbejde med skabeloner, hvilket sparer os for både tid og kræfter i en hverdag, hvor der skal produceres kvalitetsindhold i et højt tempo.
Nicoline Kongedam Madsen
Marketingkoordinator, Club Matas
Stærkt samspil mellem CMS og webshop
For at kunne forenkle kunderejsen og springe de irrelevante steps over var det vigtigt, at samspillet mellem Stories' CMS og Matas’ webshop blev optimalt. Samspillet blev skabt via placeholders i CMS’et, som er kædet op til produkterne og den øvrige funktionalitet i Matas’ webshop.
Ønsker forbrugerne at tilføje et produkt som favorit, lægge det i kurv eller læse mere om det, kan de tilgå dette direkte fra artiklen. På den måde er der skabt en smooth overgang mellem Stories og Matas’ webshop, som forenkler forbrugernes kunderejse og fjerner bøvlet med at skulle skelne imellem de to universer.