Skip til hovedindhold

Nyt strategisk samarbejde skal gøre Wunderwear til branchens største og bedste

Nyt strategisk samarbejde skal gøre Wunderwear til branchens største og bedste
6. oktober 2025|3 min læsetid
Tobias Viftrup Cramer
Tobias Viftrup Cramer Content Specialist
Vi indgår samarbejde med Lingerikæden Wunderwear om ny ambitiøs omnichannel-strategi. Kæden vil være Nordens største og bedste online lingeriudbyder.

Ambitionsniveauet er højt hos både Wunderwear og os. Vi har netop indgået et strategisk samarbejde om at udvikle lingerikæden til at blive Nordens største multibrand lingerishop. Wunderwear er en frivillig kæde bestående af 35 butikker ejet af 24 andelshavere og er pt. en af de største aktører i den danske lingeribranche.

Wunderwear har dedikerede medarbejdere til at hjælpe kunderne med at finde den rette størrelser og pasform
Image description

Vi har sat os et ambitiøst mål om at blive Nordens største multibrand lingeriudbyder. Vi bygger det på vegne af kunderne, og det er et kundekrav, at vi skal være de bedste spillere. Det indebærer, at vi skal styrkes betydeligt online, men samtidig er det vigtigt, at vi får lavet samspil med vores fysiske butikker – det er ude i virkeligheden, ekspertisen er. Det er omnichannel-strategien og samarbejdet med Hesehus, der skal få os i mål.

Heidi Olsen

Kædechef hos Wunderwear

Image description

Vi skal forstå kunderne

Vi i Hesehus har haft stor succes med at skabe omnichannel-løsninger for f.eks. BabySam og Matas, hvor sidstnævnte gik fra en onlineomsætning på omtrent ti millioner kroner til over en milliard i dag. Vi er ikke i tvivl om, at der kan banes en lignende vej for Wunderwear på lingerimarkedet.

Wunderwear har både fysiske butikker og webshop
Image description

Når vi går ind i et samarbejde, er det for at lave markedets bedste løsning. Det vil vi også her. Vi vil skabe en visuel verden online, der er både inspirerende og sælgende, og som fungerer i samspil med de fysiske butikker. Målet er at skabe Nordens bedste lingeri-webshop via en strategisk tilgang til omnichannel og indenfor få år løfte forretningen til milliardniveau.


Vi vil ikke bare lave webshop, der passer sig selv. Vi skal ind at forstå kundernes behov, og hvad de finder attraktivt. For omnichannel spiller Click and collect en stor rolle. Det er nemt for kunderne, og for detailhandleren giver det mulighed for at yde ekstraordinær service – og bruge den viden, man får om kunden, til at foreslå flere køb. Typisk lægger kunderne 10-20 procent ekstra, når de først er kommet ind i den fysiske butik for at hente en online-bestilling.

Image description
Lars Hedal

CEO hos Hesehus

Image description

Fravalgte leverandører

Wunderwear har altid adskilt sig fra størstedelen af konkurrenterne ved at være en multibrandkæde. For to år siden vinkede kæden farvel til hele 60 leverandører og beholdt 38, der skulle tage medansvar for varelageret og derigennem give butikkerne mere likviditet. Nu er et af målene i den nye omnichannel-satsning også at blive en attraktiv platform for leverandørerne at være på.

Image description

For to år siden valgte medejerne at prioritere kædens største leverandører, og fra dem har vi nu samtlige størrelser og serier, hvilket i høj grad påvirker vores salg positivt. Vi har yderstørrelser og kan omfavne alle – det har fået os til at vækste online. Men det kan blive endnu større, og det er målet, at vi også over for leverandørerne bliver en endnu stærkere samarbejdspartner.


Selvfølgelig får vi travlt med at udleve den ambitiøse vækststrategi, men vi har fundet den bedste samarbejdspartner på markedet. De har været med til at sætte barren højt, ligesom vi vil. Vi tror på det og på dem

Heidi

Kædechef hos Wunderwear

Relaterede insights

5 trends, der former fremtidens retail, fra transaktion til relation