3. august 2020

H.J. Hansen Vin sætter strøm til den unikke vinoplevelse  

Danmarks førende leverandør af kvalitetsvine, H.J. Hansen Vin, har valgt Hesehus til at stå bag deres nye ambitiøse totalløsning, der skal bringe den unikke H.J. Hansen vinoplevelse online.           

Danmarks førende vinleverandør

H.J. Hansen Vin blev grundlagt allerede i 1829 og er i dag – med et sortiment på mere end 3000 forskellige produkter – Danmarks førende leverandør af kvalitetsvine.

H.J. Hansen Vin leverer bl.a. til hotel- og restaurantsektoren men har også direkte salg til private fra butikkerne i Odense og København og ikke mindst via Vinspecialisten, der er et landsdækkende netværk af mere end 50 selvstændige forhandlere af specialvin.

Den traditionsrige Vinspecialist har høje e-handelsambitioner, og ønsket med den nye webshop er at markere sig som en markant spiller online.  

H.J. Hansen Vin vælger Hesehus

CEO hos H.J. Hansen Vin, Dorthe Priess

”Vi har en meget ambitiøs forretningsstrategi med et klart omnichannel-fokus, hvor det at løfte vinoplevelserne ind online og i en e-commerce sammenhæng spiller en helt central rolle. De seneste par år har vi set en kraftig stigning i det generelle salg af vin på nettet, og det sammenholdt med kundernes stigende forventninger til funktioner og features online og ikke mindst ønsket om at møde H.J. Hansen Vin brandet ens på alle kanaler gør nu, at vi går all in og investerer i en komplet ny, fremtidssikret løsning til gavn for både vores professionelle kunder som den private vinelsker”   

Hos Hesehus er man meget glade for samarbejdet med H.J. Hansen Vin og er allerede gået i gang med udviklingen af den nye totalløsning, der naturligvis bygger på Hesehus’ egenudviklede e-handelsplatform Bizzkit. 

Med Bizzkit-platformen får H.J. Hansen Vin én samlet løsning, der for det første indeholder både DAM, PIM og CMS, men som også kan skræddersyes til H.J. Hansen Vins specifikke ønsker og behov, da standardfundamentet for løsningen er fleksibelt og giver et utal af muligheder.  

Med den nye totalløsning går H.J. Hansen Vin samme vej som succesfulde e-handlere som Matas, Zizzi og BabySam, der alle har baseret deres webshops på Hesehus’ e-commerceplatform og har opnået topplaceringer til E-handelsprisen.

CEO hos Hesehus, Lars Hedal

”Vi er rigtig glade for at kunne byde H.J. Hansen Vin velkommen og er allerede i fuld gang med udviklingen af en state-of-the-art webshop til dem. H.J. Hansen Vin har en meget ambitiøs onlinestrategi, og når et af målene er at gøre sig blandt de bedste til E-handelsprisen, så får vi det ikke meget bedre som e-handelsleverandør, da vi får lov til at sætte alle vores kompetencer og viden i spil. Holdet er sat, og vi er klar til at hjælpe H.J. Hansen Vin med at indfri deres e-handelsambitioner”   

Har I også brug for en fremtidssikret totalløsning?

​​​​​​Så giver vi gerne en kop kaffe eller kommer forbi jer til en uforpligtende snak.

Kontakt Head of Business Development, Ditte Tvede Arentoft, på tlf.:

20 47 24 44 eller skriv til diar@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Hvert år hædrer Dansk Industris regionalforeninger en lærling eller elev fra deres område, som i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt. I år tilfaldt hædren Hesehus’ talentfulde mediegrafikerelev, Frederik Tubæk Rasmussen, der i dag blev overrasket og fik overrakt prisen.
Forbrugerne er i dag mere miljøbevidste end nogensinde før. De vil handle så bæredygtigt som muligt og ser gerne, at I som e-handlere går forrest og gør det nemt for dem at træffe de miljørigtige valg – både før, under og efter et køb. Men hvordan skaber I den bæredygtige shoppingoplevelse, som forbrugerne søger, og positionerer jer foran konkurrenterne som det miljørigtige valg på markedet?
Live shopping er en af de e-handelstrends, der nu for alvor accelererer under coronakrisen, hvor adgangen til de fysiske butikker er begrænset. Live shopping giver nemlig e-handlerne mulighed for at guide deres kunder online på måder, der tidligere var forbeholdt de fysiske butikker. Et tiltag, der ikke kun kan være med til at styrke onlinesalget under krisen men i høj grad også relationen til kunderne i fremtiden.