Case: Aagaard
Welcome to a world of jewellery
Det danske smykkefirma Aagaard er en af de førende leverandører af smykker i Skandinavien, Tyskland, Frankrig og USA, der alle har taget smykkesortimentet fra Aagaard til sig. Det danske smykkefirma favner i dag en lang række af internationalt anerkendte smykkemærker, og sortimentet omfatter mere end 20.000 produkter. Aagaard ønsker at præsentere deres forhandlere og kunder for et unikt onlineunivers, men med en ambition om at forblive en grossistvirksomhed skal webshoppen vigtigst af alt understøtte Aagaards forhandlernet og snarere fungere som et markedsføringsredskab end et salgsredskab.
Webshoppen understøtter Aagaards forhandlernet
For at understøtte deres forhandlernet mest muligt har Aagaard valgt at udstyre hver enkelt dansk forhandler med egen URL til webshoppen, ligesom forhandlerens kontaktoplysninger er angivet på samtlige sider i webshoppen, hvis kunden kommer direkte fra et link på forhandlerens hjemmeside. I de tilfælde hvor forhandleren har egen webshop, tilbyder Aagaard dem nem adgang til data og billeder, så forhandleren let kan tilføje Aagaards smykker og sælge dem fra webshoppen.
Foruden den almindelige webshop, har Aagaard i deres onlineunivers ligeledes skabt en forhandlerwebshop. Forhandlerne får via et login adgang til en lukket del af universet, hvor de foruden at bestille varer i webshoppen også bliver præsenteret for aktuelle udsalgsvarer og marketingaktiviteter. Forhandlerne handler naturligvis til forhandlerpriser i webshoppen, mens kunderne ser de vejledende udsalgspriser, der er ens for alle Aagaards forhandlere.
Unikke funktioner adskiller Aagaard fra konkurrenterne
Udbuddet af online smykkeleverandører er stort, så et af kriterierne for en succesfuld webshop er at tilbyde kunderne den bedst mulige service. Derfor er der i Aagaards webshop bl.a. integreret en avanceret filtreringsmenu, hvor der fx kan filtreres på brand, pris, materiale, farve, sten og karat – en funktion der stiller store krav til den bagvedliggende løsning – krav, som opfyldes af Bizzkit-platformen.
Siden løsningen gik online har reaktionen fra Aagaards forhandlere været særdeles positiv. Blandt andet har de åbenlyse fordele, hvor Aagaard står for alt salg og markedsføring af webshoppen, men hvor den lokale guldsmed stadig figurerer som afsender vist sig at være den perfekte strategi og ikke mindst grobund for en yderligere styrkelse af samarbejdet mellem Aagaard og deres forhandlernet.
Casedetaljer
Lancering i august 2011
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS, og Design
Funktioner & features
Webshop med unik URL til alle danske forhandlere, loginbaseret forhandlerwebshop, og avanceret filtreringsmenu
Øje for forhandleren
Forhandlerspecifikke priser, adgang til markedsføringsaktiviteter og webshop med unik forhandler-URL
Lignende cases
Se flere B2C-cases fra Hesehus
Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe
