FAZER

Case: Fazer

Langvarigt samarbejde fører til international webshop

Webshoppen Wip-away er udviklet af e-handelshuset Hesehus

Fazer wip-away

Fazer Food Services er en af de førende frokostudbydere i Danmark, Norge, Sverige og Finland og på nordisk plan serverer de frokost til mere end 450.000 gæster hver dag. I Danmark driver Fazer Food Services ca. 160 personalerestauranter for både private virksomheder og det offentlige, fx universiteter, styrelser, ministerier etc. Fazer Food Services er en del af den finske fødevarekoncern Fazer, der blev grundlagt i 1891. I dag beskæftiger koncernen over 150.000 medarbejdere og omsatte i 2015 for mere end 11,8 mia. kr. Selvom Fazer Food Services i Danmark er bedst kendt for bl.a. Dumle, Skolekridt og Tyrkisk Peber, så kommer langt størstedelen af koncernens omsætning fra andre områder, som fx. Fazer Bakeries og de meget anerkendte personalerestauranter, der drives af servicebrands som wip og Amica.

I 2006 gik Fazer Food Services online med webshoppen Wip-away, bygget på Bizzkit Webshop og udviklet af Hesehus. Med webshoppen kan gæsterne i Fazer Food Services personalerestauranter købe veltillavede og sunde middagsretter lige til at tage med hjem til aftensbordet hos familien.

Øget konvertering med nyt design

Efter 6 år med en velfungerende webshop valgte Fazer Food Services at opdatere og udvide webshoppen, igen i samarbejde med Hesehus. Med et fokus på maksimal konvertering er webshoppen designet ud fra devisen ”mindre indhold på forsiden sælger mere!”. Flere undersøgelser har vist, at kunderne meget bedre kan finde rundt på siden og identificere dét, de ønsker – og derfor er mere tilbøjelige til at færdiggøre et køb – hvis de ikke udsættes for unødvendig støj på siden. Derfor viser forsiden kun to middagsmenuer, men med et enkelt klik kan kunderne nemt få vist flere, hvis de er interesseret i det.

Fazer øger onlinekonvertering med nyt design fra Hesehus
mobilversion af Wip-away er også udviklet af Hesehus

Bestil aftensmaden
på mobilen

I efteråret 2012 lancerede Fazer Food Services ydermere en lettilgængelig mobilversion af webshoppen samt en app til både Android og Appstore for at imødekomme forbrugernes stigende anvendelse af mobilen i forhold til onlineshopping. Appen blev hurtigt en succes blandt de danske frokostgæster, der nu – med mobilen i hånden – nemt og let kan bestille familiens aftensmåltid.

Cross-border satsning på responsive design

Da den finske og svenske udgave af Wip-away shoppen skulle udvikles, valgte Hesehus et responsive design, der passer godt til de nye funktioner og samtidig sikrer, at også brugere fra en mobil platform får den bedste shoppingoplevelse, da designet automatisk tilpasser sig den platform, webshoppen besøges fra – uanset om det er desktop, tablet eller mobil.​​​​​​​

Webshoppen Wip-away er udviklet i responsive design

Casedetaljer

Lancering i november 2006 og august 2012

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

Mobilapplikation af webshoppen på dansk, responsive mobilapplikation af webshoppen på finsk og svensk

Resultat

Wip-away webshop med årlig millionomsætning

Lignende cases

Se flere B2B-webshops fra Hesehus

Kontakt os

Vil du vide mere?

Lars Hedal
Adm. direktør

hedal@hesehus.dk      40 25 50 83

Lars Hedal, adm. direktør hos Hesehus