Case: Kranz & Ziegler
E-handelsløsning udnytter synergierne
Smykkefirmaet Kranz & Ziegler er sammen med søsterbrandet Aagaard blevet samlet i én organisation, og for at få mest muligt ud af synergierne mellem de to virksomheder valgte Kranz & Ziegler – ligesom Aagaard – Hesehus som e-handelsleverandør. På den måde kan Kranz & Ziegler få bygget deres webshop på samme grundplatform som Aagaards.
Kranz & Zieglers webshop er ikke blot nem og overskuelig for kunderne at benytte, den letter også medarbejdernes arbejde. En af fordelene ved at bruge den samme platform er, at Kranz & Zieglers webshop også deler PIM med Aagaard. Derfor skal alle produkter kun indtastes i ét system, og medarbejderen skal blot angive hvilken af de to webshops, produktet skal være aktivt på. Medarbejderne slipper således for at skulle sætte sig ind i to forskellige databaser og vedligeholde i to systemer, og samtidig er alle medarbejdere i stand til at håndtere begge webshops.
Gennemtænkt webshop
Hos Kranz & Ziegler skal det være nemt for kunderne at få alle de oplysninger om produkterne, de skal bruge for at træffe en beslutning om køb. En optimeret webshop-performance er afgørende for kundernes købsoplevelse – og dermed også konverteringsraten – og derfor testede Hesehus forskellige købsflow for at finde det mest optimale for Kranz & Zieglers webshop. Det resulterede bl.a. i følgende tiltag inkorporeret i webshoppen:
- indbygget størrelsesguide ved hvert enkelt produkt – det er let for kunden at vælge varen i den helt rigtige størrelse.
- alle produktbilleder vises i meget høj opløsning – kunden er ved zoom sikker på at kunne se selv de mindste detaljer på produktet, hvilket er vigtigt, når man køber smykker.
- kunden kan let følge sin ordre via track&trace – kunden føler større sikkerhed ved at købe smykker online.
Webshop med internationale ambitioner
Kranz & Ziegler har store ambitioner på nettet – også internationalt. Derfor er webshoppen gjort klar til at kunne gå cross-border og er fx sat op til at kunne håndtere alle typer af valuta. De rent tekniske justeringer, der skal til for at åbne en webshop i et nyt land, er altså ganske små. Som en del af Kranz & Zieglers internationale strategi indeholder e-handelsløsningen forskellige tilstande, hvori webshoppen kan vises:
- almindelig webshop med fuld købsfunktion – som fx Danmark.
- webshop uden købsfunktion men information om forhandlere, der er indregistreret på siden – som fx Sverige, hvor Kranz & Ziegler har forhandlere men ikke sælger via webshoppen.
- side uden købsfunktion og uden direkte information om forhandlere, men med en standard kontaktside – til lande, hvor Kranz & Ziegler endnu ikke har forhandlere og ikke sælger via webshoppen.
Casedetaljer
Lancering i november 2013
Platform
Webshop, PIM, DAM, CMS, Design
Funktioner & features
Indbygget størrelsesguide ved hvert enkelt produkt, forberedt til cross-border til alle typer af valuta
Cross-border
Webshoppen er forberedt til at håndtere alle typer af valuta
Lignende cases