Case: Kranz & Ziegler

E-handelsløsning udnytter synergierne

Smykkefirmaet Kranz & Zieglers e-handelsløsning er udviklet af Hesehus

Smykkefirmaet Kranz & Ziegler er sammen med søsterbrandet Aagaard blevet samlet i én organisation, og for at få mest muligt ud af synergierne mellem de to virksomheder valgte Kranz & Ziegler – ligesom Aagaard – Hesehus som e-handelsleverandør. På den måde kan Kranz & Ziegler få bygget deres webshop på samme grundplatform som Aagaards.

Kranz & Zieglers webshop er ikke blot nem og overskuelig for kunderne at benytte, den letter også medarbejdernes arbejde. En af fordelene ved at bruge den samme platform er, at Kranz & Zieglers webshop også deler PIM med Aagaard. Derfor skal alle produkter kun indtastes i ét system, og medarbejderen skal blot angive hvilken af de to webshops, produktet skal være aktivt på. Medarbejderne slipper således for at skulle sætte sig ind i to forskellige databaser og vedligeholde i to systemer, og samtidig er alle medarbejdere i stand til at håndtere begge webshops.   

Gennemtænkt webshop

Hos Kranz & Ziegler skal det være nemt for kunderne at få alle de oplysninger om produkterne, de skal bruge for at træffe en beslutning om køb. En optimeret webshop-performance er afgørende for kundernes købsoplevelse – og dermed også konverteringsraten – og derfor testede Hesehus forskellige købsflow for at finde det mest optimale for Kranz & Zieglers webshop.  Det resulterede bl.a. i følgende tiltag inkorporeret i webshoppen:

  • indbygget størrelsesguide ved hvert enkelt produkt – det er let for kunden at vælge varen i den helt rigtige størrelse.
  • alle produktbilleder vises i meget høj opløsning – kunden er ved zoom sikker på at kunne se selv de mindste detaljer på produktet, hvilket er vigtigt, når man køber smykker.
  • kunden kan let følge sin ordre via track&trace – kunden føler større sikkerhed ved at købe smykker online.


Webshop med internationale ambitioner

Kranz & Ziegler har store ambitioner på nettet – også internationalt. Derfor er webshoppen gjort klar til at kunne gå cross-border og er fx sat op til at kunne håndtere alle typer af valuta. De rent tekniske justeringer, der skal til for at åbne en webshop i et nyt land, er altså ganske små.  Som en del af Kranz & Zieglers internationale strategi indeholder e-handelsløsningen forskellige tilstande, hvori webshoppen kan vises:

  • almindelig webshop med fuld købsfunktion – som fx Danmark.
  • webshop uden købsfunktion men information om forhandlere, der er indregistreret på siden – som fx Sverige, hvor Kranz & Ziegler har forhandlere men ikke sælger via webshoppen.
  • side uden købsfunktion og uden direkte information om forhandlere, men med en standard kontaktside – til lande, hvor Kranz & Ziegler endnu ikke har forhandlere og ikke sælger via webshoppen.

Casedetaljer

Lancering i november 2013

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS, Design

Funktioner & features

Indbygget størrelsesguide ved hvert enkelt produkt, forberedt til cross-border til alle typer af valuta

Cross-border

Webshoppen er forberedt til at håndtere alle typer af valuta

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83