11. maj 2017

Bliv kundernes førstevalg med nye mobile features

Den øgede brug af mobile devices i onlineshopping, som vi har set de seneste år, ser kun ud til at fortsætte. Det er derfor afgørende for jer som e-handlere, at jeres webshops performer optimalt på mobilen. Det er ganske enkelt dér, kunderne er, og de forventer, at det er nemt, overskueligt og hurtigt at shoppe fra mobilen.

Kundernes forventning om, at det skal være nemt og hurtigt at shoppe fra mobilen gælder også, når de handler i de fysiske butikker, hvor de stiller krav til at kunne bruge mobilen i den konkrete købssituation. Og den gode nyhed er, at det faktisk er let at indfri kundernes forventning.

Retail’s BIG Show 2017

Hesehus var med i New York, da National Retail Federation afholdte årets største konference i branchen – Retail’s BIG Show 2017, hvor næsten 300 eksperter og visionære retailere var på scenen og delte ud af deres ideer og viden om, hvordan vi opnår succes og konstant sørger for at imødekomme kundernes krav og forventninger.

På scenen var blandt andre Director of Retail Industry Solutions Andrew Farrell og Vice President of Strategy Jeremy Gilman fra den globale gigant inden for end-to-end mobility DMI. De fortalte netop om, hvordan e-handlere bedst kan stille kunderne tilfredse. Den anerkendte virksomhed lavede i 2016 en stor international undersøgelse, Mobile Maturity Model Retail Report, med det formål at afdække kundernes forventninger holdt op imod, hvad retailere rent faktisk tilbyder i dag.

Hesehus til Retail's BIG Show 2017

Spar tid og penge for kunderne – det betaler sig

Onlineshopping in-store

DMIs undersøgelse er baseret på 5000 shopperes oplevelser i både USA og Europa, og DMI er ud fra shoppernes respons kommet frem til 10 features, der efterspørges, men som de fleste virksomheder langt fra lever op til.

Allerøverst på kundernes ønskeliste er at spare tid og penge. Det skal være nemt at shoppe online og med mobilen ved hånden på næsten alle tider af døgnet, forventer kunderne især, at det er nemt at onlineshoppe fra deres smartphone, men de forventer i stigende grad også, at mobilen kan hjælpe dem med shopping i de fysiske butikker – mobile use in store. De vil have det rigtige produkt til den rigtige pris, og de vil finde det nemmest muligt.

Ved at stille forskellige mobile funktioner til rådighed for kunderne, kan de både få adgang til lagerbeholdning, priser, personaliserede tilbud, eventuel bonuspointsstatus og meget mere.

Kort sagt kan vi som e-handlere spare kunderne for både tid og penge ved at give dem de rigtige mobile features – og vigtigst er, vi har allerede teknologien til at indfri forventningerne. Det er bare et spørgsmål om at implementere dem, og lade kunderne få dem i hænderne.

De 10

mest efterspurgte mobile features

1  Se butikspecifikke tilbud og promotions

2  Se bonus/pointbalance når som helst

3 Tjekke en vares pris og lagerstatus via scanning øjeblikkeligt

4  Modtage notifikationer, når en vare er på lager

5  Gennemføre check-out via selvbetjening

6  Se alle tilgængelige varer i en bestemt butik

7  scanne varer under shopping

8  Bruge mobilen til at optjene bonuspoint

9  Gemme betalingsinformationer

10  Reservere varer via mobil før afhentning

Øget konvertering med mobile features

Markant øget konvertering og loyalitet

Bruger I de mobile features til at indfri kundernes forventninger, er der masser af fordele at høste. I vil ifølge DMIs undersøgelse blive belønnet med øget loyalitet, hyppigere besøg i både fysiske butikker og webshoppen, op til 85% større sandsynlighed for, at kunden faktisk foretager et køb og ikke mindst op til 88% større sandsynlighed for, at kunderne vælger netop jer fremfor konkurrenterne.

Er I klar til at optimere jeres e-handelsløsning endnu mere mod kundernes mobile forventninger og implementere de eftespurgte features i jeres løsning? Så kontakt CEO, Lars Hedal, for en uforpligtende snak på tlf.: 40 25 50 83 eller skriv til hedal@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Juryen bag de prestigefyldte E-handelspriser 2017 har udvalgt Top 5 til de i alt 12 kategorier. Hesehus har for ottende år i træk kunder blandt de nominerede, nemlig Inspiration og Dacapo Stainless.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox