9. april 2019

Tredjehøjeste overskud i firmaets historie

Hesehus-regnskab: Rekordstor ordrebog, fordoblet omsætning siden 2015 og sund bundlinje.

Pressemeddelelse

Hesehus’ omsætning steg 13% i 2018, og overskuddet nåede 6,1 mio. før skat. Det er det tredjehøjeste overskud i Hesehus’ 17-årige levetid. Året bød tilmed på betydelige investeringer i opbygningen af en international partnerkanal, der skal stå for salget af Hesehus’ e-handelsplatform Bizzkit.

Bizzkit-platformen har opnået en markedsledende position blandt Danmarks største virksomheder og er nu lanceret i Sverige med fysisk kontor i Göteborg. Her er der indgået aftaler med en række udvalgte samarbejdspartnere, og modtagelsen har overgået forventningerne.

Adm. direktør Lars Hedal glæder sig over den positive udvikling

”Vi følger vores langsigtede planer og lægger nye byggeklodser oven på Hesehus år for år. Lanceringen af Bizzkit internationalt er en vigtig milepæl i vores strategi. Samtidig har vi fortsat den meget positive udvikling med tilgangen af nye kunder og øget efterspørgsel fra de eksisterende kunder”   

Arbejdspladskulturen tiltrækker tech-talenter

Konkurrencen om kvalificeret it-arbejdskraft er som bekendt hård. Hesehus har også i 2018 markeret sig som et attraktivt arbejdsmiljø. Det kom blandt andet til udtryk i Ingeniørens analyse “IT Company Rank 2018”, hvor Hesehus fik en placering blandt de allerbedste på arbejdspladskulturen. Resultatet er, at Hesehus også i 2018 kunne tiltrække endnu flere dygtige medarbejdere.

Hesehus’ position på det danske marked er senest blevet cementeret, da finalisterne ved E-handelsprisen 2019 blev offentliggjort. Hesehus sætter i år rekord med hele fem finaleplaceringer – blandt andet for samarbejdet med BabySam og de opnåede resultater i kategorien ”Bedste e-handelscase”.


Facts om Hesehus

  • 116 medarbejdere pr. 1. april 2019

  • Hovedkontor i Odense og landekontor i Göteborg

  • Kunderne er bl.a. Matas, Wupti, BabySam, Zizzi, Micro Matic, Nissens, Kansas og DLG

  • Ejet 83% af 3C Groups og 17% af Lars Hedal

  • Bestyrelse: Erik Laumand (formand), Niels Thorborg, Mikael Lyngsø og Lars Hedal samt Anja Saabye og Allan Syndergaard (begge medarbejdervalgte)


Lars Hedal, adm. direktør hos Hesehus

Kontakt

For mere information

Lars Hedal
Adm. di​​​​​​​rektør

hedal@hesehus.dk    40 25 50 83

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Hvad skal der til for at lokke kunderne ned i de fysiske butikker, og kan det overhovedet lade sig gøre i den moderne, teknologiske verden, vi lever i? Gennem inspirerende cases giver vi jer her svaret.
Forbrugernes interaktion med brands er i dag spredt ud over et hav af forskellige platforme. Den kundeoplevelse, som I skaber på tværs af jeres kanaler, har derfor stor betydning for kundernes tilknytning til jeres brand. Men hvordan skaber I kundeoplevelser, som engagerer jeres kunder, og som øger brand loyaliteten?
Udviklingen går stærkt hos Hesehus, og for hele tiden at imødekomme ønskerne fra vores kunder og levere strategiske e-handelsløsninger har vi i februar og marts måned budt velkommen til seks nye hesehusianere heriblandt en analysechef og en forretningsarkitekt.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox