3. april 2020

Årsregnskab 2019: Hesehus fortsætter den sunde vækst

En af Danmarks førende leverandører af e-handelsløsninger, Hesehus, har netop offentliggjort årsregnskabet for 2019. En omsætningsvækst på 25%, sund bundlinje og fortsat tilgang af nye medarbejdere vidner om endnu et år med sund vækst for de odenseanske e-handelsspecialister.

Pressemeddelelse

Hesehus, der designer og udvikler ambitiøse e-commerce-løsninger til nogle af Danmarks største B2B- og B2C-virksomheder, fortsætter væksten i 2019 med en omsætningsfremgang på 25% efter stor efterspørgsel fra både eksisterende og nye ambitiøse kunder. En kundeliste, der bl.a. tæller nogle af Danmarks førende brands inden for e-commerce som Matas, BabySam og Zizzi.

Året bød også – trods stigende investeringer i både udviklingen af Hesehus’ e-commerceplatfom Bizzkit og den fortsatte opbygning af den internationale partnerkanal for platformen – på en stigning i overskuddet fra 6,1 mio. til 6,5 mio. før skat.

Lars Hedal, CEO for Hesehus

”2019 har for os været et år, hvor vi har investeret yderligere i udvikling og optimering af vores softwareplatform samtidig med, at vi har haft fokus på kontrolleret vækst. Og med den nuværende coronakrise, der naturligvis også skaber usikkerhed i vores branche, er en sund likviditet altafgørende. Her er vi godt hjulpet på vej af årsresultatet sidste år, hvor vi skabte det tredjehøjeste overskud i firmaets historie. Vi har altid sagt, at vi skal tjene penge, så vi kan modstå en storm, og det gør nu, at vi nok skal komme igennem krisen, selvom vi selvfølgelig også kan mærke krisen i verden omkring os”   

Tiltrækning af nye tech-talenter er key

Konkurrencen om de dygtigste tech-talenter er bestemt ikke blevet mindre, og hos Hesehus er de faglige udfordringer og et fortsat attraktivt arbejdsmiljø derfor hele tiden i fokus. Med en placering som nr. 1 inden for ’Ledelse og arbejdspladskultur’ i Ingeniørens analyse ’IT Company Rank 2019’ ser indsatserne for den odenseanske it-virksomhed ud til at bære frugt. Hesehus har da også i 2019 kunne tiltrække endnu flere dygtige medarbejdere og har samtidig haft en utrolig høj medarbejderfastholdelse.

Hesehus medarbejdere, hesehusianere


For kommentarer kontakt Lars Hedal, CEO hos Hesehus, på tlf.: 40 25 50 83 eller på mail hedal@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

For knap to år siden trådte EU’s persondataforordning (General Data Protection Regulation) i kraft, og nu begynder bøderne for alvor at blive uddelt. Det er derfor en god idé at kigge jeres GDPR-indsatser efter i sømmene, og vi giver her nogle gode råd til, hvordan I kan gribe opgaven an.
Google giver nu deres digitale analyseredskaber en større makeover, og bl.a. skal en ny datamodel sikre en bedre indsigt i forbrugernes rejse på tværs af platforme og kanaler. Men hvilke analytiske muligheder og indsigter giver det jer som e-handlere, og hvordan kan I bruge det strategisk i jeres forretningsudvikling?
Årets Black Week med Black Friday i spidsen slog igen alle rekorder, og det gjorde sig i høj grad også gældende for Hesehus’ kunder med en samlet omsætningsvækst på hele 70%. Få her tre key learnings fra årets største handelsdag online.

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox