2. september 2024

Vi tog til San Francisco og blev bedre designere

Kort før sommerferien sendte vi fire af vores gæve designere tværs over Atlanten for at blive endnu skarpere til Config konferencen arrangeret af Figma i San Francisco. De kom derfra med vigtig ny viden og en hulens masse Figma-merch. Det kommer til at hjælpe os på tre områder (Deres viden – ikke deres merchandise):  

1. Bedre til at skalere designsystemer

Der var sat en hel dag af til at dykke ned i designsystemer. Vores største kunder har ofte mange forskellige stakeholders, der alle skal levere grafik og designs til brandet. Det kræver, at man holder vektorgrafikken lige i munden, hvis ikke det skal blive et miskmask af design, når der er så mange bidragsydere.Derfor er stærke designsystemer helt essentielle for at holde linjen, så kunderne altid kan genkende jer. Vi fik inspiration til at udvikle og vedligeholde designsystemer, så vi er endnu bedre rustet til vores kunders kreative udvikling.

2. Bedre samarbejde mellem udviklere og designere

Til daglig arbejder vores designere tæt sammen med vores udviklere. Designerne udtænker de bedste front-end løsninger og udviklerne koder dem, så alt fungerer optimalt på din webshop. Og der var et væld af gode nyheder for samarbejdet i San Francisco. Nu bliver der ikke bare bygget bro mellem udviklere og designere, det er en veritabel Golden Gate Bridge. Et nyt ”Ready-for-Dev-Focus” gør det lettere end nogensinde at overskue de vildtforgrenende Figma-Boards. Samtidig er vi også begyndt at bruge et Side-by-Side-view, der gør det lettere at spotte de små, men vigtige detaljer, der ændrer sig. Det kan lyde som små forandringer, men det gør en kæmpe forskel, når vi oversætter jeres design til kode. 

Vi sætter udvikling højt - både hos medarbejderne og i vores arbejde. Derfor sendte vi fire designere til Figma Config konference

3. Inspiration, inspiration og fik vi sagt inspiration? ​​​​​​​

San Francisco var tiltrængt luftforandring. Den kulørte by var i sig selv et inspirationskatalog, men indholdet fra de mange scener og talks på konferencen gik også direkte ind på vores moodboards. Der var f.eks. en fremragende Kenergy, da Zalando gik i dybden med design tokens – eksemplificeret gennem Ryan Gosling i alt fra Barbie til Blade Runner.

Der var også inspiration at hente i helt ny teknologi. Vi fik demonstreret Apple Visions Pro’s ret vilde muligheder og 3D Robot, der 3D-printer husmure og bruger AI til at udvikle ny arkitektur. Det er ikke altid tydeligt, hvad man skal bruge inspirationen til lige nu, men før eller siden udmønter det sig altid i nye idéer, teknologier og løsninger. ​​​​​​​

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Der er meget, der ændrer sig i den måde virksomheder handler med hinanden på. Vi har taget analysebrillerne på og er dykket ned i nogle af de vigtigste tal, der viser, hvordan hele B2B-verdenen er ved at ændre sig, så du hurtigt kan få et overblik over B2B e-handel i 2025.
Det er ikke alt ved et brand, der er fuldstændig unikt. Især ikke på et website. Det kan derfor være en fordel for virksomheder med mange brands tilknyttet, at I kan dele indholdet mellem brands. Det har vi sørget for I kan i vores Bizzkit CMS, der bygger ovenpå Builder.io CMS’et.
Torsdag d.15 maj blev E-handelsprisen afholdt for 25. gang og igen i år var det en påmindelse om, hvorfor vi elsker at arbejde med nogle af landets mest ambitiøse brands.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få serveret de nyeste trends, events, cases og meget mere.