26. maj 2023

Hesehus sikrer fynsk succes til

e-handelsprisen for femte år i træk

Pressemeddelelse

Den vigtige branchepris, E-handelsprisen, blev afholdt torsdag aften og det blev med fynske resultater. Hesehus fik en andenplads for samarbejdet med H.J. Hansen Vin i kategorien Bedste E-handelscase. Hesehus’ største kunde Matas vandt derudover 2 priser og kom på 2. pladsen i to kategorier.

Pressemeddelelse

Hele den danske e-handelsbranche, var samlet til Dansk Erhvervs årlige awardshow E-handelsprisen, hvor de allerbedste i dansk e-handel bliver hyldet. Der var rekord med mere end 1200 nomineringer, men Hesehus fortsatte en stærk tradition med finaleplaceringer for 14. år i træk. I år havde Hesehus for første gang to top-5 placeringer i kategorien ”Bedste e-handelscase – e-handelsleverandør” med H. J. Hansen Vin, der endte med en flot sølvmedalje og Matas, der ikke fik en podieplads i denne kategori, men til gengæld tog revanche i fire andre kategorier. Hesehus har de sidste fem år enten taget første- eller andenpladsen i kategorien og vandt sidst år i samarbejde med Dinex.

“Der er én leverandørkategori ved E-handelsprisen og fem år i træk er vi nu blevet nr. 1 eller 2. Det er sket med fire forskellige kunder, og det er på alle måder helt enestående. Kæmpe respekt til mine kolleger, der skaber løsningerne, og tusind tak til H.J. Hansen Vin for det ambitiøse samarbejde. Vi startede det med champagne fra Deutz, og nu fire år senere kan vi igen igen lade champagnepropperne springe.”​​​​​​​

Lars Hedal, CEO hos Hesehus

Juryen udtalte om samarbejdet med H.J. Hansen Vin:

Samarbejdet mellem Hesehus og H.J. Hansen Vin er et fremragende eksempel på, at processen er forudsætningen for et godt resultat. Juryen har den dybeste respekt for både kunden og leverandøren, som sammen er lykkedes med at sætte strøm til en på alle måder kompleks forretning. En klassisk frivillig kæde med en traditionel B2B salgsafdeling, hvor alt er til forhandling og håndholdt, er forvandlet til en digital frontrunner med fart på både B2C og B2B forretningen.

Det stærkeste samarbejde – 2 førstepladser og 2 andenpladser

Hesehus har igennem mere end ti år været hovedleverandør til Matas’ e-handelsløsninger og det er et samarbejde, der bliver ved med at kaste priser af sig. Matas var til stede i alle relevante kategorier og vandt både kategorien for ”Bedste B2C virksomhed med online-omsætning over 100 millioner” og kategorien ”Bedste app”. Derudover tog de også andenpladsen i både ”Bedste omnichannel” og ”Bedste abonnementsløsning”. Hesehus vandt ”Bedste e-handelscase” sammen med Matas i 2020 og samarbejdet er kun blevet styrket siden.

Juryen udtalte om Matas:

”Deres utrolige præstationer i '22 er et resultat af dedikation til alle aspekter af E-Commerce. Fra mediesalg til Club Plus, fra en imponerende NPS-stigning fra 48 til 60, til enestående kundetilfredshed – har I formået at mestre det hele. De har vist verden, at man kan skabe profit både i den fysiske verden og online. En stor tak til Matas for at vise os, hvad ægte vækst og succes handler om."

Om Hesehus

Grundlagt i 2002 og i dag 200 medarbejdere i Odense og i Aarhus. Hesehus er Danmarks førende e-handelshus. De udvikler prisvindende B2B- og B2C-webshops - alle bygget på den egenudviklede softwareplatform Bizzkit. Kunderne tæller blandt andre Matas, Babysam, Harald Nyborg, Davidsen, Kansas, Micro Matic og sidste års e-handelsprisvinder Dinex.

Om os

Om H.J. Hansen Vin

H.J. Hansen er Danmarks største leverandør af vine og har været i gang i næsten 200 år. H.J. Hansen står også bag frivilligkæden vinspecialisterne, der med 49 butikker dækker det meste af landet. H.J. Hansen sælger i vidt omfang vine til Hoteller, restauranter og caféer og henvender sig altså i høj grad til både privat- og erhvervskunder.

hjhansen-vin.dk

Om Matas

Matas er Danmarks største detailkoncern indenfor skønhed, sundhed og velvære. Med 260 butikker er virksomheden til stede på snart sagt alle gågader i Danmark. I den digitale verden er Matas.dk den største danskejede webshop og tegner sig for over 3 % af alle handler foretaget online i Danmark. Matas har tidligere på året udvidet med webshops i både Norge og Sverige.Matas vandt desuden Guldprisen til e-handelsprisen i 2020.

matas.dk

Om E-handelsprisen

E-handelsprisen blev for første gang uddelt i 2000 og har siden da hvert år hædret de dygtigste danske e-handlere. Prisen faciliteres af Dansk Erhverv, men vinderne udpeges af uvildige juryer bestående af eksperter fra branchen.

E-handelsprisen

Spørgsmål kan stilles til

Dennis Konrad

Head of Marketing, Hesehus

Tlf. 29 81 56 83, e-mail: deko@hesehus.dk

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Webinar om Search. Kunder der søger er mere tilbøjelige til at købe. Tre gange så tilbøjelige til at købe som kunder, der bare klikker rundt i jeres butik. Derfor skal søgemaskinen fungere optimalt, så I ikke mister kunder med et stort potentiale.
Omnichannel er et stort og komplekst set-up. Det betyder, at det er let at overse vigtige detaljer og begå fejl, der kan have store omkostninger.
Omnichannel er den ultimative kundeservice. Det gør det nemmere for kunderne at handle med deres foretrukne brands på lige præcis den måde, der passer dem.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få serveret de nyeste trends, events, cases og meget mere.