26. april 2017

To kunder i Top 5 til

E-handelsprisen

Juryen bag de prestigefyldte E-handelspriser 2017 har udvalgt Top 5 til de i alt 12 kategorier. Hesehus har for ottende år i træk kunder blandt de nominerede, nemlig Inspiration og Dacapo Stainless.

Inspiration udmærker sig igen

Inspiration, der i 2015 vandt E-handelsprisen for bedste re-design, udmærker sig endnu en gang blandt Top 5, hvor den landsdækkende livsstilskæde er nomineret i kategorien ’Bedste digitale kampagne’. I kategorien ’Bedste digitale kampagne’ går prisen til den virksomhed, der har udviklet en digital mediekampagne, der har aktiveret deres målgruppe og opnået nye leads, øget salg eller positiv omtale. I vurderingen af de fem finalister lægger juryen især vægt på det kreative univers, eksekveringen af kampagnen og kampagnens ROI.  

Inspiration er nomineret for deres digitale tilbudsavis, der på baggrund af et meget nytænkende og inspirerende design udviklet af Nørgård Mikkelsen er udviklet og implementeret af Inspirations faste onlinepartner Hesehus, der også står bag kædens e-handelsløsning.

Tilbudsavisen er udelukkende udarbejdet i e-handelsplatformen Bizzkits fleksible og responsive CMS med flere unikke placeholders udviklet netop til tilbudsavisen. Hesehus har gjort et stort nummer ud af at optimere performance og tænke mobile first og har i designet inkluderet flere animationer og målinger, der har krævet en ekstraordinær indsats i forhold til frontendarbejdet. Inspirations digitale tilbudsavis er blevet modtaget meget positivt af kunderne og har opnået overbevisende resultater.

Dacapo Stainless

Grossistvirksomheden Dacapo Stainless, der er en af de store aktører på det europæiske marked for rustfrit stål, er nomineret i kategorien ’Bedste B2B-virksomhed med online omsætning op til 100 mio. kr.’ Vinderen af kategorien bliver den virksomhed, der på fremragende vis sælger produkter og/eller services gennem digitale kanaler til andre virksomheder. I kategorien lægger juryen især vægt på det gode købmandskab og virksomhedens evne til innovation og vækst.

Dacapo Stainless er bl.a. nomineret for deres imponerende onlinevækst, der siden webshoppens start i 2014 har taget fart og nu udgør 30% af alle ordrer. For fortsat at øge konverteringen i webshoppen og understøtte Dacapo Stainless’ vision om at være ’easy to do business with’ tog Dacapo Stainless i juni 2016 kontakt til Hesehus.​​​​​​​

Markant UX-optimering

E-handelshusets UX Design team skulle optimere webshoppen i forhold til væsentlige UX- og designforbedringer. På baggrund af en grundig UX-gennemgang af Dacapo Stainless’ daværende webshop, udarbejdede Hesehus UX Design team en UX-rapport og et designforslag, som Dacapo Stainless implementerede.

Det nye design er baseret på material design-trenden, hvor fokus er på kun at inddrage de væsentligste elementer og bruge organiske former og lethed for derigennem at øge brugervenligheden betragteligt. I designet er også itænkt en bedre udnyttelse af bredden i sitet, optimering af kurvfunktionen og en oprydning og ændring af menustrukturen herunder tilpasning og tilføjelse af filtre, der gør det hurtigere og nemmere for kunderne at finde det ønskede produkt. Samtidig blev webshoppen brugeroptimeret, så det følger B2C-konventioner i stedet for B2B.  

Inspiration er nomineret i Top 5 sammen med REMA 1000, VisitDenmark, B&O Play og Ejner Hessel, og Dacapo Stainless skal i deres kategori kæmpe om den prestigefyldte e-handelspris mod HAY, Pleo, Ageras og AccuRanker. Hesehus er naturligvis blandt publikum klar til at heppe på Inspiration og Dacapo Stainless den 18. maj i Tivoli Hotel & Congress Center, når FDIH afholder årets event.

Læs mere om E-handelsprisen 2017

Nyhedsbrev

Få serveret alt fra digitale tips og trends til heads-up på relevante seminarer og e-handelskonferencer direkte i din inbox