22. juni 2023

Børnenes Kartel er klar til Tyskland efter stor onlinesatsning

Pressemeddelelse

Børnenes Kartel har netop lanceret en ny webshop med fokus på stærke omnichannel-initiativer og skalérbarhed.

Børnenes Kartel har fået digitalt vokseværk

Den populære børnebutik har netop lanceret en ny webshop, der er helt klar til en vækstrejse, hvor Kartellets kerneværdier er med i barnevognen. Den gode service og personlige betjening har været en drivkraft gennem hele projektet. Det betyder blandt andet, at de fysiske butikker og online-butikken nu er bundet totalt sammen, at kundeklubben er blevet styrket og at click-n-collect er den nye go-to-løsning for kunderne. Der er blevet bygget et stærkt fundament, der let kan udvides til flere butikker eller franchises – både i Danmark, men også i udlandet – nærmere bestemt Tyskland om lidt.

Børnenes Kartel er i øjeblikket en kæde med fire butikker i Jylland, men nu stræber de efter at blive en større spiller med en markant online tilstedeværelse. Samtidig er forretningen i langt højere grad skalérbar end tidligere. Det skyldes selvfølgelig et stærkt digitalt fundament, men den nye online løsning har også forenklet og forbedret en række interne processer. Det tog f.eks. tidligere cirka en halv time at bestille varer fra centrallageret til butikken, nu kan medarbejderne gøre det med ganske få klik på den nye webshop.


Micki Ritter, COO hos Børnenes Kartel

”Det har allerede været en kæmpe succes. Ganske kort tid efter at vores nye shop var online, lå den første click-n-collect ordre klar i Aalborg. Vi havde ikke annonceret den nye shop eller den nye funktion endnu. Kunderne synes simpelthen bare det giver mening, og at det er fremragende service.”

Børnenes Kartel_2

Stærke samarbejdspartner

Den nye løsning er blevet til i samarbejde med det markedsledende webbureau Hesehus, der blandt andet står bag Danmarks største omnichannel-løsning, Matas. Valget af Hesehus er kendetegnende for ambitionsniveauet. Børnenes Kartel ønsker nemlig at udfordre i et skarpt marked og har derfor valgt et bureau, der er kendt for at levere markante resultater. De har f.eks. vundet enten sølv eller guld ved e-handelsprisen i leverandørkategorien de sidste fem år – som det eneste bureau i Danmark.

Casper Bo Jørgensen, Head of Sales hos Hesehus

”Vi er glade for samarbejdet med Børnenes Kartel. Det er nogle mennesker, der virkelig brænder for børnene og den gode leg – men de brænder også for at skabe en ambitiøs forretning. De udfordrer tendensen med at bevæge sig væk fra de fysiske forretninger, fordi de stadig ser en enorm værdi i at give kunderne personlig service og produkterne i hænderne. Samtidig har de nu lavet en state-of-the-art webshop, der har både har enormt potentiale udadtil, samtidig med at den har effektiviseret ordreflowet internt.”

Om Hesehus

Grundlagt i 2002 og i dag 200 medarbejdere i Odense og i Aarhus. Hesehus er Danmarks førende e-handelshus. De udvikler prisvindende B2B- og B2C-webshops - alle bygget på den egenudviklede softwareplatform Bizzkit. Kunderne tæller blandt andre Matas, Babysam, Harald Nyborg, Davidsen, Kansas, H.J. Hansen vin og sidste års e-handelsprisvinder Dinex.

Om Hesehus

Om Børnenes Kartel

Grundlagt i 2015 og har i dag 4 fysiske butikker i Jylland og et stort online univers, der servicerer hele landet. Har et af landets største sortimenter af legetøj og børneindretning. Børnenes Kartel er drevet af en passion for leg, børnenes fantasi og den gode service.

Børnenes Kartels webshop

Børnenes Kartel case

Spørgsmål kan stilles til

Micki Ritter

COO, Børnenes Kartel

Tlf. 51 80 94 80, e-mail: micki@borneneskartel.dk


Dennis Konrad

Head of Marketing, Hesehus

Tlf. 29 81 56 83, e-mail: deko@hesehus.dk

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Juliana Drivhuse har netop lanceret et nyt drivhus-univers, der skal tage dem til det næste niveau online.
Webinar om Search. Kunder der søger er mere tilbøjelige til at købe. Tre gange så tilbøjelige til at købe som kunder, der bare klikker rundt i jeres butik. Derfor skal søgemaskinen fungere optimalt, så I ikke mister kunder med et stort potentiale.
Omnichannel er et stort og komplekst set-up. Det betyder, at det er let at overse vigtige detaljer og begå fejl, der kan have store omkostninger.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få serveret de nyeste trends, events, cases og meget mere.