24. januar 2023

Innovativ grøn shoppingoplevelse

Fristads skulle introducere en ny bæredygtig kollektion, men de ønskede samtidigt, at selve shoppingoplevelsen skulle være grønnere. Derfor tilføjede de Green Calculator til deres Bizzkit-platform.

Minimerer det miljømæssige fodaftryk

Fristads er den første virksomhed i verden, der måler arbejdstøjs miljøpåvirkning. Der er blevet indført justeringer i deres supply chain for at minimere det miljømæssige fodaftryk samt lanceret en ny bæredygtig kollektion. Den innovative Green Calculator blev tilføjet for at vise kunden, hvor meget vand og CO2 der kan spares ved at vælge et produkt fra Fristads Green Collection.

Gør det grønne valg til en del af shoppingoplevelsen

Fristads ønskede at gøre det grønne valg til en nem og mere central del af kundernes shoppingoplevelse. De lancerede Green Calculator for at vise, hvordan kunder nemt kan træffe det bæredygtige valg, når de surfer på webshoppen og skal vælge nyt arbejdstøj.

Green Calculator måler følgende:​​​​​​​

Beskriver forskellige drivhusgassers evne til at holde på varmen i atmosfæren over tid målt i forhold til kuldioxid. For at sammenligne forskellige gassers indvirkning på den globale opvarmning omregnes værdierne til kuldioxidækvivalenter.

En måling af vandforbrugets potentielle miljøpåvirkning. Der tages højde for vands relative tilgængelighed i et bestemt geografisk område.

Hvordan fungerer den?

Green Calculator lader kunden vælge mellem forskellige brancher og produktkategorier fra Green Collection. Kunden kan derefter vælge antallet af medarbejdere, og kalkulatoren vil hurtigt udregne, hvor meget kunden kan reducere sit miljøaftryk. Der vises desuden en oversigt over Green Collection-tøjets miljøpåvirkning sammenlignet med et lignende konventionelt produkt.

Prøv Fristads Green Calculator

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Juliana Drivhuse har netop lanceret et nyt drivhus-univers, der skal tage dem til det næste niveau online.
Webinar om Search. Kunder der søger er mere tilbøjelige til at købe. Tre gange så tilbøjelige til at købe som kunder, der bare klikker rundt i jeres butik. Derfor skal søgemaskinen fungere optimalt, så I ikke mister kunder med et stort potentiale.
Omnichannel er et stort og komplekst set-up. Det betyder, at det er let at overse vigtige detaljer og begå fejl, der kan have store omkostninger.