24. januar 2023

Innovativ grøn shoppingoplevelse

Fristads skulle introducere en ny bæredygtig kollektion, men de ønskede samtidigt, at selve shoppingoplevelsen skulle være grønnere. Derfor tilføjede de Green Calculator til deres Bizzkit-platform.

Minimerer det miljømæssige fodaftryk

Fristads er den første virksomhed i verden, der måler arbejdstøjs miljøpåvirkning. Der er blevet indført justeringer i deres supply chain for at minimere det miljømæssige fodaftryk samt lanceret en ny bæredygtig kollektion. Den innovative Green Calculator blev tilføjet for at vise kunden, hvor meget vand og CO2 der kan spares ved at vælge et produkt fra Fristads Green Collection.

Gør det grønne valg til en del af shoppingoplevelsen

Fristads ønskede at gøre det grønne valg til en nem og mere central del af kundernes shoppingoplevelse. De lancerede Green Calculator for at vise, hvordan kunder nemt kan træffe det bæredygtige valg, når de surfer på webshoppen og skal vælge nyt arbejdstøj.

Green Calculator måler følgende:​​​​​​​

Beskriver forskellige drivhusgassers evne til at holde på varmen i atmosfæren over tid målt i forhold til kuldioxid. For at sammenligne forskellige gassers indvirkning på den globale opvarmning omregnes værdierne til kuldioxidækvivalenter.

En måling af vandforbrugets potentielle miljøpåvirkning. Der tages højde for vands relative tilgængelighed i et bestemt geografisk område.

Hvordan fungerer den?

Green Calculator lader kunden vælge mellem forskellige brancher og produktkategorier fra Green Collection. Kunden kan derefter vælge antallet af medarbejdere, og kalkulatoren vil hurtigt udregne, hvor meget kunden kan reducere sit miljøaftryk. Der vises desuden en oversigt over Green Collection-tøjets miljøpåvirkning sammenlignet med et lignende konventionelt produkt.

Prøv Fristads Green Calculator

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Black Friday er årets største handelsdag, men hvordan sørger du for, at det ikke bare er en dag,​​​​​​​hvor I kannibaliserer jeres julesalg og mister omsætning på sigt?
Kom til et øjenåbnende formiddagsseminar, der giver dig værktøjer og ny viden til at vinde kampen om kunderne. Vi stiller skarpt på facts, erfaringer, trends og tendenser, der øger dine vinderchancer.
Efter at have været til NRF i Paris på store tours, talks og møder med både udstillere og brands, står vi tilbage med en rød tråd: Retail er ikke længere transaktion, det er relation.