WHITE PAPER

Forbrugerne vil gerne

shoppe bæredygtigt online

- men det er svært!

NORDISK ANALYSE AF E-HANDEL

OG BÆREDYGTIGHED

Vi har alle et ansvar.

Er du klar?

Bæredygtighed betyder, at vi forbruger af jordens ressourcer på en måde, så vi sikrer menneskenes nuværende behov, uden at forringe fremtidige generationers muligheder for at opfylde deres behov.


Netop bæredygtighed er gået fra at være noget for de få, til i de senere år at få tag i en langt større andel af befolkningen på tværs af alder, køn og geografi. Emnet er i mange lande også kommet på den politiske agenda, ligesom bæredygtighed er et højt prioriteret fokusområde hos mange produktionsvirksomheder.


Men hvad med selve webshoppen? Har e-handlerne også et ansvar og hvordan kan de i givet fald bidrage til, at der handles mere bæredygtigt online?

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Det er blevet tid til at komme tættere på kunderne. Verden bliver mere splittet og fjernasiatiske forretninger møver sig ind på markedet. Vi sætter en dag af til at dykke ned i, hvordan man skaber gode kundeoplevelser, der sikrer tryghed og loyalitet i en verden i forandring.
Der er efterhånden ikke mange steder, hvor AI ikke forsøger at snige sig ind. Kommer søgefeltet på dine foretrukne webshops til at blive et af de næste steder, hvor du kommer til at møde AI i din hverdag?
Flere af de største spillere på B2C-markedet producerer langt mere content, end de har gjort tidligere. Zalando har f.eks. et væld af videoer med styles og ”Inspirerende historier” – videoer fylder især i deres app-univers og det giver rigtig god mening. Content er nemlig en af de allerbedste måder at skabe loyale kunder.