WHITE PAPER

Forbrugerne vil gerne

shoppe bæredygtigt online

- men det er svært!

NORDISK ANALYSE AF E-HANDEL

OG BÆREDYGTIGHED

Vi har alle et ansvar.

Er du klar?

Bæredygtighed betyder, at vi forbruger af jordens ressourcer på en måde, så vi sikrer menneskenes nuværende behov, uden at forringe fremtidige generationers muligheder for at opfylde deres behov.


Netop bæredygtighed er gået fra at være noget for de få, til i de senere år at få tag i en langt større andel af befolkningen på tværs af alder, køn og geografi. Emnet er i mange lande også kommet på den politiske agenda, ligesom bæredygtighed er et højt prioriteret fokusområde hos mange produktionsvirksomheder.


Men hvad med selve webshoppen? Har e-handlerne også et ansvar og hvordan kan de i givet fald bidrage til, at der handles mere bæredygtigt online?

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Det er blevet tid til fremgang. Derfor slår vi dørene op til en konferencedag tirsdag den 28. maj, hvor vi skal nærstudere, hvad der skaber succeser online.
Svenske Bokus vil have et sortiment på mere end 20 millioner bøger online, derfor har de valgt danskudviklede Bizzkit PIM.
Juliana Drivhuse har netop lanceret et nyt drivhus-univers, der skal tage dem til det næste niveau online.