24. oktober 2023

Wisdom of the Crowd får dine data til at sælge

De øverste resultater skaber mest trafik og flest konverteringer. Sådan er det på Google. Og sådan er det i søgeresultaterne og på PLP’erne (produktlistesider) i jeres webshop. Derfor er det væsentligt, at de øverste resultater også er de mest værdifulde for jer. Men hvordan sikrer I jer, at det er de helt rigtige produkter, der stryger til tops?

Forbedr jeres merchandising med GA4

Først og fremmest er det et spørgsmål om at trække på de bedst mulige data, og et virkelig stærkt datasæt er tallene fra den fjerde generation af Google Analytics. Data fra Google Analytics er nemlig den gyldne standard indenfor Wisdom of the Crowd, gennemsnittet af tusindvis af menneskers præferencer. Derfor er det nu totalt implementeret i vores egenudviklede søge- og merchandising-værktøj Bizzkit Ecommerce Search. Det giver jer kvalificerede input og kan hjælpe jer med hurtigt at reagere på nye trends og sæsonbetonede varer. Data fra Google Analytics er med til at sikre jer, at produkterne på jeres lister er så relevante for kunderne som overhovedet muligt, men det er ikke det eneste vigtige datapunkt.

AI_1

Er Wisdom of the Crowd nok?

Data fra Google er fremragende til i for vejen kendte produkter, men hvad sker, der når et helt nyt produkt kommer på hylderne og I ikke har data på det endnu? Det ryger til bunds på jeres kategorisider, hvis ikke I har mulighed for at påvirke rangeringen. Det kunne være ved at supplere med andre data eller ved at være i stand til at pinne produkter til bestemte placeringer. Det kan også være I ønsker at liste jeres private label produkter øverst, da I har en større avance på dem, end varer I fører for andre.

Fuld kontrol over jeres merchandising​​​​​​​

Når I bruger Bizzkit Ecommerce Search har I mulighed for at bestemme præcis, hvilken indflydelse forskellige data skal have på sorteringen af jeres produktlister. Google Analytics kan udgøre en del af jeres sorteringsalgoritme, men I kan også vægte egne data fra f.eks. kundeklubber. I kan også trække på lagerdata, så de produkter I har i restordre eller lang leveringstid på, ikke ligger i toppen og skuffer kunderne. Sidst men ikke mindst er det enkelt at pinne et produkts placering uden om sorteringsalgoritmen, så det altid ligger helt i top. I kan altså skabe relevans og købelyst for jeres kunder, ved at skræddersy den helt perfekte sortering til jeres kategorisider og søgelister med Bizzkit Ecommerce Search.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få serveret de nyeste trends, events, cases og meget mere.

Insights

De seneste nyheder, insights og tendenser fra Hesehus

Webtilgængelighed: Hvad, hvorfor og hvordan? Bliv klogere på WCAG inden de nye regler træder i kraft i juni 2025.
Se seminaret on-demand og lær, hvordan Builder.io's visuelle CMS forvandler kompliceret udvikling til din stærkeste salgsfordel.
Det sidste store paradigmeskifte indenfor arkitektur i e-handel var Composable Commerce eller MACH arkitektur. Nu begynder det at trække op til et brud med Composable Commerce.