Case: Babysam

Ny totalløsning skaber 113% onlinevækst

BabySams stærke omnichannel-fokus er gået rent ind hos kunderne

Med en omsætning på 500 millioner kr. om året fordelt på 33 detailbutikker, salg til institutioner og onlinesalg er BabySam den suverænt største spiller på det danske marked for baby- og børneudstyr. Kæden har med målrettede investeringer de seneste år arbejdet hårdt for at skabe Danmarks stærkeste platform for deres kunder med en unik tilstedeværelse på tværs af kanaler og står i dag som Danmarks stærkeste og fremtidssikrede kæde i branchen.

Deres benhårde fokus på e-commerce, SoMe-aktiviteter og et styrket butikskoncept er gået rent ind hos kunderne, og med et ønske om at styrke deres omnichannel aktiviteter yderligere har BabySam nu taget skridtet videre med en e-handelsløsning fra Hesehus.

Gå på opdagelse i BabySams nye webshop her

Sølv til E-handelsprisen

Med den nye e-handelsløsning, der er udviklet på softwareplatformen Bizzkit, har BabySam i et konkurrencepræget marked skabt intet mindre end 113% onlinevækst og set en stigning i konverteringsraten på 44%. En fremgang, der også på fornemmeste vis blev lagt mærke til og hædret af juryen til FDIHs E-handelspris 2019, hvor BabySam sammen med Hesehus vandt sølv i kategorien ’Bedste e-handelscase'.

I designet og udviklingen af BabySams nye webshop har fokus i høj grad været på at skabe den ultimative brugeroplevelse, hvor mobile first er helt afgørende, da 80% af deres trafik kommer fra mobile enheder. BabySam har ligeledes arbejdet strategisk og helt systematisk med stærk datakvalitet og indsigt i performance. Kunderne har kvitteret for den gennemtænkte og ambitiøse tilgang til e-commerce med et gennemsnit på 8,7 på Trustpilot, hvilket bl.a. skyldes, at BabySam sikrer hurtig levering og mulighed for afhentning i de fysiske butikker, som mere end halvdelen af kunderne i dag benytter sig af.   

BabySams webshop er designet med fuldt fokus på mobile first

Juryens begrundelse til E-handelsprisen 2019

”4 måneder. Mere tid skulle Hesehus og BabySam ikke bruge på at udvikle en ny e-handelsløsning, som trods sin unge alder allerede kan fremvise imponerende resultater. Omsætningen på nettet er steget med 113%, konverteringsraten er vokset med 44%, og den organiske trafik er øget med 33%. Håndværket er solidt, agilt og indtænkt i alle dele af forretningen, så der er selvfølgelig også styr på omnichannel-strategien”​​​​​​​

Personaliseret content på babysam.dk giver den bedste kundeoplevelse

Casedetaljer

Lancering i december 2017

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og design

Funktioner & features

Rapporteringsværktøjet Kibana gør det muligt at reagere realtid på vigtige KPI’er såsom salgs- og leveranceparametre

Priser

Sølv til E-handelsprisen 2019 i kategorien ’Bedste e-handelscase’

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83