8. december 2020

Black Week slog alle rekorder: 70% omsætningsvækst til Hesehus’ kunder   

Danskerne satte igen i år nye rekorder for onlinesalget under Black Week og shoppede samlet set for mere end 3 mia. kr. Hos Hesehus’ kunder tikkede ordrerne ind, hvilket resulterede i en samlet omsætningsvækst på hele 70% for andet år i træk.    

CEO hos Hesehus, Lars Hedal

”Med en samlet omsætningsvækst på intet mindre end 70% hos vores kunder må vi sige, at det har været endnu en fantastisk Black Week. For en del af vores B2C-kunder er Black Week en helt afgørende uge på året, så fokus var naturligvis hele ugen rettet imod optimal drift af vores kunders løsninger, og holdet var med behørig coronaafstand sat i war roomet under Black Friday, så vi kunne agere hurtigt, hvis behovet opstod”   

Hesehus' kunder vækstede 70% under Black Week

Fra Black Friday til Black Week

I år cementerede såvel de danske forbrugere og e-handlere, at Black Friday nu for alvor er forvandlet til en uges forbrugsfest, nemlig Black Week. Hos betalingsvirksomheden Nets blev der fx hos de 100 største webshops herhjemme fra mandag til torsdag op til Black Friday registreret markant flere transaktioner end sidste år, og den samme tendens gjorde sig gældende lørdag og søndag efter Black Friday, hvor der ligeledes blev sat markante onlinerekorder.

Det samme gjorde sig gældende hos betalingsudbyderen MobilePay, hvor brugen af mobilepay i e-handel fra mandag til torsdag voksede med intet mindre end 96%, i særdeleshed mandag og tirsdag, hvor væksten ramte 150%. Den høje omsætningsvækst fortsatte ligeledes hos MobilePay lørdag og søndag, hvor de rundede 1,2 mia. kr. i omsætning, der svarer til en samlet vækst på 48% sammenlignet med sidste år. Black Friday topper dog stadig listen over den travleste dag under Black Week, men med tilbud og deciderede Black Week-kampagner, der startede tidligere og varede længere, blev forbruget og købelysten spredt mere udover hele ugen. En tendens, som vi også så i Kina, hvor Singles Day i år ikke længere varede ét døgn men derimod kørte fra 1. til 11. november.

Købelysten hos de danske forbrugere var dog ikke til at tage fejl af, og hos Dansk Erhverv Digital Handel, hvor man havde forudset en perfekt e-handelsstorm under Black Week, er vurderingen, at de danske forbrugere har onlineshoppet for mere end 3 mia. kr. i netbutikker herhjemme. Blandt Hesehus’ kunder, der bl.a. tæller nogle af de største webshops herhjemme fx Matas, BabySam og Zizzi, blev der hele ugen igennem shoppet løs – og det med markante stigninger i omsætningen hos flere af dem set i forhold til sidste års Black Week.

Vil I vide mere om, hvordan I ruster jer bedst til Black Week 2021? Så giver vi gerne en kop kaffe eller kommer forbi jer til en uforpligtende snak.

Kontakt Head of Business Development, Ditte Tvede Arentoft, på tlf.:

​​​​​​​20 47 24 44 eller skriv til: diar@hesehus.dk

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Hesehus og en af Danmarks førende leverandører af profil- og arbejdstøj, Orloff Firmatøj, kan efter 10 års samarbejde og en fleksibel B2B e-handelsløsning som resultat nu fejre 10-års jubilæum, og det gode samarbejde fortsætter.
I går aftes samlede Dansk Erhverv Digital Handel toppen af den danske e-commercebranche til uddelingen af årets e-handelspriser, og aftenens helt store vinder blev Matas, der ikke blot løb med prisen som ’Bedste omnichannel virksomhed’ men også vandt den prestigefyldte Guldpris. Hesehus vandt guld for ’Bedste e-handelscase’ for netop deres løsning til Matas.
I samarbejde med e-handelshuset Hesehus viser Matas sig igen som en af frontløberne inden for e-commerce med lanceringen af visual search på matas.dk. En funktionalitet, der indtil nu ikke er set i beauty-webshops i hverken ind- eller udland.