Case: Design Eyewear Group

Design is the heart of our company

Design Eyewear Group

Design Eyewear Group International er en global brilleproducent med hovedsæde i Aarhus og kontorer i både Paris og San Francisco. Virksomheden, der udvikler og promoverer de seks ikoniske brillebrands FACE A FACE, WOOW, Inface, Nifties og de danske brands Kilsgaard og ProDesign, beskæftiger mere end 250 medarbejdere og har 15.000 optikere som kunder i over 27 lande. Og det var netop de mange optikere, som Design Eyewear Group havde i tankerne, da de kom til Hesehus med ønsket om udviklingen af en ny international kundeportal med B2B-webshop.

FACE A FACE fra Design Eyewear Group
Den internationale brilleproducent Design Eyewear Group har valgt Hesehus

Én samlet webshop til seks brands

Med seks forskellige brands og ligeså mange brandsites var optikerne vant til at handle med Design Eyewear Group på forskellig vis alt efter hvilket brand og dermed også hvilken platform, de interagerede med. For at gøre arbejdsgangene lettere for kunderne og dermed gøre sig til en endnu mere attraktiv leverandør og samarbejdspartner var Design Eyewear Groups ambition at kunne tilbyde deres optikere én samlet kundeportal med alle seks brands inkl. en forhandlerwebshop med ét samlet check-out.    

Løsningen er naturligvis udviklet på Hesehus’ e-handelsplatform Bizzkit, der er baseret på solid standardteknologi fra Microsoft, og som giver Design Eyewear Group en komplet løsning indeholdende både PIM, DAM, CMS og webshop. Den fulde løsning fra Hesehus kommer med ekstra fleksibilitet, da standardfundamentet ikke er låst eller begrænset, og derfor har Design Eyewear Group kunne skræddersy løsningen med lige netop de funktioner og features, der passer til optikernes ønsker og behov.

Design Eyewear Group

Lars Flyvholm, CEO hos Design Eyewear Group

”Vores seks brands bliver solgt af højtkvalificerede optikere over hele verden, og i et konkurrencepræget marked er det helt essentielt for os som brilleproducent at kunne yde den optimale service og samtidig kunne klæde vores netværk af optikere bedst muligt på. Med den nye kundeportal har vi sat barren for vores service endnu højere og gjort det endnu lettere for vores kunder at handle med Design Eyewear Group”

Med den enkelte optiker for øje

Design Eyewear Groups nye B2B-kundeportal er forhandlerspecifik og kræver login, hvilket gør Design Eyewear Group i stand til at give den enkelte optiker den optimale brugeroplevelse. I kundeportalen bliver den enkelte optiker for eksempel præsenteret for kundetilpassede produktlister, der kun indeholder de brands og produkter, som de forhandler i butikken, ligesom Design Eyewear Group kan vælge at high-lighte nogle bestemte produkter som fokusprodukter for at vise den enkelte optiker, hvad de mener vil hitte hos forbrugerne i deres butik fra de nye kollektioner.

Derudover udstyrer Design Eyewear Group på de enkelte produktsider – foruden de gængse informationer som brillens navn, beskrivelse, pris, farvevarianter og diverse produktbilleder – optikerne med helt specifikke informationer som størrelsen på brillens stel, materiale, fronttype, centerdistance m.m., som er helt essentielt for deres arbejde.  

Og, sidst men ikke mindst, indeholder portalen selvfølgelig også oversigter over den enkelte optikers specifikke aftaler med de enkelte brands, ordrehistorik på nuværende og afsluttede ordrer samt information om lagerstatus, afsendelsesstatus, status på betaling og fakturaer m.m.

ProDesign briller fra Design Eyewear Group
Hesehus står bag Design Eyewear Groups nye kundeportal

Trends & storytelling

Til deres forhandlere eller andre med hang til brilledesign har Design Eyewear Group også skabt inspirationsuniverset ’Stories’, der er tilgængeligt for alle på websitet. Inspirationsuniverset er som resten af sitet kendetegnet ved et let og lækkert skandinavisk design, hvor Design Eyewear Groups lækre miljø- og produktbilleder giver det sidste touch.

Universet er fyldt med inspirerende artikler om de forskellige brands´ nye kollektioner, idéerne og inspirationen bag designet, de nyeste brilletrends i markedet og interviews med det kreative team bag brillerne. På den måde giver Design Eyewear Group deres forhandlernetværk på 15.000 optikere et indblik i deres seks ikoniske brillebrands og de unikke stories, der knytter sig til hvert brand, så optikerne er optimalt klædt på i en salgssituation.      

Casedetaljer

Lancering i februar 2019

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og design

Funktioner & features

B2B-webshop under login, kundetilpassede produktlister og inspirationsunivers

Lande

Frankrig, Tyskland, Spanien og England

Lignende cases

Se andre B2B-cases fra Hesehus

Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe