24. maj  2019

2 guld og 2 sølv til årets E-handelspris 2019

I går aftes blev de prestigefyldte e-handelspriser uddelt, og Hesehus’ kunder kunne bryste sig af intet mindre end to guld og to sølv til årets største prisfest.

Scenen var sat i Øksnehallen i København, da FDIH samlede 800 danske e-handlere til årets helt store branchefest ’E-handelsprisen 2019’. Hesehus’ kunder var stærkt repræsenteret med hele seks finalepladser, der på fornemmeste vis resulterede i to guld og to sølv.

Hesehus og BabySam vandt sølv

I kategorien ’Bedste e-handelscase’ går guld, sølv og bronze til de webbureauer eller leverandører, der via deres løsning til e-handleren har hjulpet virksomheden til et højere e-handelsniveau med dokumenteret effekt fx i form af højere salg, bedre service eller øget effektivitet, og her vandt Hesehus sølv for deres totalløsning til BabySam.

Juryen, udvalgt af FDIH, gav følgende begrundelse for valget af Hesehus som sølvvinder for deres totalløsning til BabySam:

"4 måneder. Mere tid skulle Hesehus og BabySam ikke bruge på at udvikle en ny e-handelsløsning, som trods sin unge alder allerede kan fremvise imponerende resultater. Omsætningen på nettet er steget med 113%, konverteringsraten er vokset med 44%, og den organiske trafik er øget med 33%. Håndværket er solidt, agilt og indtænkt i alle dele af forretningen, så der er selvfølgelig også styr på omnichannel-strategien”.

Hesehus og BabySam vinder sølv til E-handelsprisen 2019

Hos Hesehus er man meget stolt af prisen og ikke mindst samarbejdet med BabySam, der fra starten kom til Hesehus med en ambitiøs onlinestrategi, som de har eksekveret på et meget højt niveau.

”For os har rejsen med BabySam været og er stadig en sand fornøjelse. At arbejde med en virksomhed, der i den grad sætter barren højt og har tårnhøje ambitioner, er lige præcis det, der driver os. Der blev arbejdet benhårdt og ambitiøst i tæt samarbejde med BabySam, hvilket resulterede i en helt ny løsning på blot fire måneder. Og at se webshoppen skabe så markante resultater så hurtigt i et konkurrencepræget marked og nu stå med sølv til E-handelsprisen, det er fantastisk”

Lars Hedal, CEO for Hesehus

Guld til DLG for deres digitale transformation

I kategorien ’Bedste B2B-virksomhed’ strøg DLG, et af Europas største grovvareselskaber, helt til tops for deres digitale transformation, der bl.a. tæller DLGs succesfulde kundeportal.

Bag kundeportalen og den tilhørende app står udover Hesehus bureauerne Alpha Solutions, Frontlab og Shape. Hesehus har været med på DLGs digitale rejse de sidste to år og er samarbejdspartner på udviklingsdelen af kundeportalen.

DLG vinder guld til E-handelsprisen 2019
A.O. Johansen med BilligVVS vinder guld og sølv til E-handelsprisen 2019

Guld og sølv til A.O. med BilligVVS

En af Danmarks største byggevaregrossister, A.O. Johansen med BilligVVS, som er kunde hos Hesehus, fulgte lige i hælene på DLG og nappede sølv i kategorien ’Bedste B2B-virksomhed’. Da prisen for ’Bedste omnichannel virksomhed’ skulle findes, imponerede A.O. Johansen yderligere og kunne indtage scenen som guldvinder.

Begrundelsen for juryen var her: ”Omnichannel-pionererne fra AO sætter år for år standarden for, hvordan man bruger webshoppen og den digitale udvikling til at øge omsætningen i butikken og styrke relationerne til kunderne. Et godt eksempel er, at kunder på billigvvs.dk kan bestille varer og montering, som bliver udført af håndværkere, der har en profil på AO. De får store roser for deres selvbetjeningsrobotter i butikkerne og for at indsamle og bruge data på tværs af alle platforme. AO er kort fortalt en omnichannel virksomhed i international klasse”  

Med de fire nye priser har Hesehus nu hjulpet danske e-handlere til hele 19 topplaceringer ved E-handelsprisen – heraf seks af fornemmeste karat; Lemvigh-Müller i 2012, Matas i 2013, Inspiration i 2015 og 2017 og DLG og A.O. Johansen med BilligVVS i 2019.​​​​​​​

E-handelsprisen 2019

E-handelsprisen 2019, Øksnehallen, København

E-handelsprisen 2019, Øksnehallen, København

Flere nyheder

Få mere nyt fra Hesehus

Den teknologiske udvikling inden for e-handel ræser derudaf, og særligt inden for levering og retur går tingene stærkt – det skal være lettere, hurtigere og smartere. Men hvordan skaber I leverings- og returservices, som indfrier kundernes forventninger og sætter standarden for i morgen?
2018 blev et fantastisk år! Et år, hvor vi lancerede vores internationale partnerkanal, rundede 100 mand på havnen i Odense og ikke mindst gik ud af året med en sund bundlinje, en rekordstor ordrebog og det tredjehøjeste overskud i firmaets historie.
Hvad skal der til for at lokke kunderne ned i de fysiske butikker, og kan det overhovedet lade sig gøre i den moderne, teknologiske verden, vi lever i? Gennem inspirerende cases giver vi jer her svaret.