WUPTI

Case: Wupti

Nem navigation i kompleks webshop

Over 25.000 varenumre

Med et onlinesortiment på over 25.000 varenumre indtager Wupti allerede pladsen som den største onlinespiller inden for salg af forbrugerelektronik og hårde hvidevarer. En webshop med et stort sortiment er dog ikke meget bevendt, hvis kunderne ikke kan navigere mellem produkterne på en hurtig og brugervenlig måde. Derfor har fokus i udviklingen af webshoppen i høj grad været på hastighed, usability og navigation for at gøre Wuptis webshop til kundernes foretrukne.

Wuptis webshop håndterer over 15.000 varenumre

Peter Gram Møller, tidl. adm. direktør hos Wupti

”Visionen for wupti.com er at blive den førende webshop inden for forbrugerelektronik og hårde hvidevarer i Danmark og at styrke vores position som webshoppen med lave priser og høj troværdighed”

Facetteret søgning guider kunderne

Facetteret søgning

En af de funktioner, der i høj grad øger brugervenligheden for Wuptis kunder og dermed konverteringsraten og salget i webshoppen, er webshoppens muligheder for filtrering. På hver produktlisteside kan kunden specificere sin søgning ud fra filtre som fx ’produktgrupper’ og ’pris’ og ud fra mere specifikke parametre på den enkelte produktgruppe som fx ’smart TV’ eller ’skærmstørrelse’ (40, 45, 50).       

Hver gang en kunde klikker på et filter, bliver produktvisningen på siden opdateret til kun at omfatte de produkter, der matcher de valgte filtre. Filtrene bliver ligeledes opdateret, så brugeren kun kan tilpasse sin søgning yderligere ud fra filtre, der giver resultater, hvis de aktiveres.

Kunderne guides

Helt ned på den enkelte produktside fortsætter Wupti med at hjælpe og guide kunderne, så de finder lige præcis det, de leder efter. Til det enkelte produkt knytter sig fx altid forskellige produktbilleder – også gerne i 360 graders vinkel, produktets nøglespecifikationer er fremhævet, og kunden bliver gjort opmærksom på forventet leveringstid.   

Krydssalg & opsalg

Derudover benytter Wupti sig af både krydssalg og opsalg for at øge brugervenligheden på webshoppen. For eksempel vil kunderne på produktsiden for et Samsung Smart TV blive gjort opmærksom på de relaterede produkter under overskriften ’Glem ikke tilbehøret’, som fx antennekabel, HDMI kabel og vægbeslag. Sidst, men ikke mindst, tilbyder Wupti deres kunder en samlet rabat, hvis kunderne vælger at ’bundle’ deres varer i et såkaldt ’pakketilbud’ eller ’kombinationstilbud’.       

Wupti benytter sig af både krydssalg og opsalg

Samler data fra mange leverandører

Wuptis mange produkter bliver stillet til rådighed fra Wuptis ca. 200 forskellige leverandører. Med den nye webshop kan Wuptis leverandører via integration selv logge ind i webshoppens produktsystem og berige deres produkter med relevante data som fx produktinformationer og specifikationer. Systemet er udviklet således, at Wupti naturligvis skal godkende alle de data, som den enkelte leverandør har indtastet, inden produktet vises i webshoppen. Det er selvfølgelig også muligt for Wupti selv at lagerføre varer, som skal sælges på webshoppen.     

Foruden design, udvikling og implementering af Wuptis nye webshop valgte Wupti samtidig at skifte ERP-system. To tidskrævende processer og en komplet opgradering af Wuptis IT-platform, der ikke desto mindre fra kontraktindgåelse til lancering af den nye webshop tog Wupti og Hesehus mindre end otte måneder.  

Gå på opdagelse i Wuptis webshop

Casedetaljer

Lancering i november 2013

Platform

Webshop, PIM, Mediebank og CMS

Funktioner & features

Responsive design, facetteret søgning, krydssalg & opsalg og integration til eksterne leverandører

Priser

Sølv ved E-handelsprisen 2015

Lignende cases

Se flere B2C-webshops fra Hesehus

Kontakt os

Vil du vide mere?

Lars Hedal
Adm. direktør

hedal@hesehus.dk       40 25 50 83

Lars Hedal, adm. direktør hos Hesehus