Case: Wupti Marketplace

Danmarks største markedsplads

Salling Group tager med Wupti Marketplace kampen op mod Amazon

Danmarks førende detailhandelsvirksomhed Salling Group købte i 2015 wupti.com, og i 2017 kom lancering af Wupti Marketplace. Med lanceringen ændrede Salling Group vision for Wupti. De vil ikke blot være Danmarks største onlinespiller inden for salg af forbrugerelektronik og hårde hvidevarer -  de vil være Danmarks største onlinemarkedsplads.

Med lanceringen af Wupti Marketplace tager Salling Group kampen op mod de udenlandske webshops især den globale markedsplads Amazon. Salling Group har med Wupti Marketplace videreudviklet webshoppen wupti.com til en markedsplads, der gik live i juni 2017 og nu danner det danske modsvar til den stigende e-handelstrussel fra udlandet.

Med overgangen fra webshop til markedsplads har Wupti udvidet deres varesortiment signifikant og samtidig gjort det muligt for kunderne at købe produkter fra andre sælgere end Wupti selv. På den måde kan kunderne vælge mellem et hav af produkter og få dem til den bedst mulige pris blandt hundredevis af sælgere.

Michael Ejby, tidl. Head of E-commerce ved Salling Group

”I Salling Group har vi valgt at tage kampen op mod Amazon, og derfor er det vores ambition at gøre wupti.com til den mest attraktive platform for både webshops og forbrugere, da vi kun i fællesskab kan gøre en forskel i kampen mod de store udenlandske aktører”

Michael Ejby, tidl. Head of E-commerce ved Salling Group

”Allerede nu er vi glade for de resultater, vi har opnået sammen med alle de gode sellers, vi har fået ombord. Siden lanceringen af markedspladsinitiativet har vi udvidet sortimentet fra 30.000 til 600.000 produkter, og vi ser frem til at byde endnu flere danske sellers velkommen og dermed fortsætte med at udvide kataloget af produkter til gavn for vores kunder”

Casedetaljer

Lancering i juni 2017

Platform

Webshop, PIM, DAM, CMS og Design

Funktioner & features

Responsive design, Elasticsearch, Quicksearch, facetteret søgning, personalisering og krydssalg

Markedsplads

Over 100 sælgere og 600.000 produkter på samme løsning

Lignende cases

Se flere B2C-cases fra Hesehus

Lars Hedal, CEO hos Hesehus
"Skal vi tage en snak?" Lars Hedal CEO 40 25 50 83