B2C-kundetilpassede løsninger
Komplekse udfordringer kræver avancerede løsninger
Vi kender jeres kunders behov uanset om I er pure player eller har fysiske butikker
Uanset om I har fysiske butikker eller udelukkende opererer online, så ved vi, at det vigtigste for jer er glade kunder, der handler hos jer igen. Vi ved også, at der ikke findes en one-size-fits-all løsning til hverken pure players eller webshops med butikker. Derfor har vi i mere end 20 år har vi specialiseret os til at kunne udvikle innnovative løsninger til ethvert behov. Selvom pure players og webshop med fysiske butikker har forskellige profiler, så kan de sagtens inspireres af hinanden til e-handel.
Hvad er vigtigt for onlinekunder?
En undersøgelse foretaget af Dansk Erhverv viser, at 48% af de adspurgte danskerne har handlet online inden for den seneste uge, hvilket understreger vigtigheden af en skarp webshop og brugeroplevelsen.
Hver tredje af de adspurgte foretager nemlig genkøb hos deres favoritbutik online, og 85% undersøger hovedsageligt varen online inden de foretager et køb.
Disse tre faktorer er hovedårsagerne til, at danskerne handler online:
1. Bekvemmelighed
2. Udvalg
3. Pris
Kilde: Dansk Erhverv, E-handelsanalysen 2023
1.
Bekvemmelighed
2.
Udvalg
3.
Pris
1. Bekvemmelighed
Købsprocessen skal være nem - hver gang. Når kunder handler online, så er bekvemmelighed den vigtigste faktor for dem. De kan spare tid ved at handle online, når varen kan leveres direkte til døren eller afhentes i en butik inden for kort tid. Som pure player kan det derfor være afgørende at have hurtig levering og nem returnering, når alternativet er, at kunden eksempelvis kan afhente produktet i en butik nogle timer efter bestilling via. click n' collect universet.
Som pure player bliver webshoppen din virksomheds gadevindue, og du kan derfor lægge alle kræfterne i en skarp webshop. Når 85% af kunderne undersøger varen online inden de foretager sig et køb, så er det også afgørende, at kunden nemt og hurtigt kan finde det ønskede produkt på jeres hjemmeside. Finder kunden ikke det ønskede produkt inden for kort tid eller er sidestrukturen for uoverskuelig, så kan det resultere i, at kunden forlader din webshop og søger videre et andet sted.
Med en webshop, som har fysiske butikker kan kunderne forbinde det fysiske og online sammen. Derfor er en tæt brand koordinering og systemintegrering mellem webshop og butik vigtig. Eksempelvis kan Babysam kunder nemt booke tid online til rådgivning af barnevogne hos en medarbejder i butikken.
For at gøre det så nemt for kunden at få svar online og give en følelse af medarbejderkontakt kan hurtig svartid fra kundeservice være vigtig. Særligt som pure player, hvor din webshop er kundernes eneste bindepunkt til dit brand kan en god kundeservice forbedrer brugeroplevelsen.
En kompleks løsning, der skal være nem
Vi ved, hvor vigtigt det er for jer, at løsningen er nem at arbejde i – samt at den kan snakke sammen med jeres systemer. Ligesom at løsningen skal være nem for jer i maskinrummet, så skal den vigtigst af alt være nem for jeres kunder. Finder kunderne ikke det de søger inden for kort tid, når de besøger jeres webshop, så finder de et alternativ et andet sted.
2. Udvalg
Udvalg er den anden vigtigste faktor for danskerne, når de handler online. Udover at det kan være tidsbesparende at handle online, så spiller udvalget også en afgørende rolle for forbrugerne. Online kan udvalget nemlig være større, når det er muligt at købe varer uden for Danmark og online exclusives.
Her kan webshops med fysiske butikker med fordel samkøre data fra lagerstatussen, så kunderne nemt kan få et overblik over varernes tilgængelighed i de forskellige butikker.
Anmeldelser er vigtige for dine kunder, når de handler online. Det kan være anmeldelser på eksterne sider som Google eller Trustpilot, hvor nye kunder kan læse, hvad andre kunder synes om din webshop, service eller produkter. Hvilket kan være særligt vigtigt for pure players, hvor kunderne ikke kan binde dit brand op på fysiske møder. Anmeldelser kan ikke blot øge kunders tillid til dit brand, men det kan også skabe en bedre brugeroplevelse.
Eksempelvis bruger Matas AI til at opsummere kundeanmeldelser af produkter, som skal gøre det nemmere for kunden at træffe købsbeslutningen.
3. Pris
Pris er den tredjestørste hovedårsag til, at danskerne handler online. Særligt fordi det er muligt at sammenligne priser online, eksempelvis via PriceRunner, men også fordi varen kan være billigere online.
Danskerne sammenligner priser, når de søger på bestemte varer hos forskellige udbydere, og her kan prisgaranti sikre, at kunden køber fra dig. Måske kunden har besluttet sig for at købe nogle bestemte støvler, som flere webshops har på lager, men kunden hælder mest til at købe fra din webshop. Der er bare et problem. Støvlerne er 200 kr. billigere på en anden webshop. Med prisgaranti kan du sikre, at kunden alligevel vælger at købe fra dig. Særligt som pure player kan prisgaranti være vigtig, hvis kunderne gang på gang kan finde varerne billigere et andet sted.
Som webshop med fysiske butikker kan samkøring af data garantere kunden de samme gode priser online og offline. Dette skaber nemlig grundlaget for personaliseringen i både din fysiske og digitale butik, som åbner op for nye fordele.
Bliv inspireret af nogle af Danmarks førende webshops
Spørgsmål?
Vi er klar til at hjælpe
Insights